- گمرک؛ پیشرو اقتصاد ملی و نیازمند نگاهی تازه به روابط عمومی
- صادرات ۱۴۸ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان کرمانشاه
- صادرات روزانه ۹۰۰۰ تن کالا از گمرکات یزد/رشد ۱۳۶ درصد صادرات در جنگ رمضان
- آخرین وضعیت تجارت خارجی ایران
- قدردانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تلاش کارکنان گمرک در تسهیل تجارت/ انجام تشریفات گمرکی سالانه ۲۲۰ میلیون تن صادرات و واردات توسط گمرک ایران
- ترخیص کالاهای اساسی بدون انتقال ارز امکانپذیر شد
- کارنامه تجارت خارجی ایران در ۹ ماهه سالجاری منتشر شد
- گمرکات سیستان و بلوچستان در مسیر تحول/ افزایش صادرات، ساماندهی انبارها و فعالیت شبانهروزی گمرک چابهار
- نشست مشترک مسئولان گمرکات ایران و ترکیه در محل گمرک مرزی بازرگان ایران برای تسهیل تجارت
- رشد ۱۹ درصدی واردات کالاهای اساسی از گمرک بندرامام خمینی(ره) در ۹ ماهه سال جاری
- بازدید رئیس کارگروه مرزی گمرک ایران از گمرکات تمرچین و کیلهسردشت
- چالشهای نوین صادرات در ترازوی گمرک و انجمن صادرکنندگان اصفهان
احیای مناطق آزاد، اولویت اصلی وزارت اقتصاد برای توسعه اقتصادی کشور

به گزارش پایگاه خبری اخبارگمرکی_اقتصادی به نقل از شادا، دکتر سید علی مدنیزاده در جریان سفر به استان خوزستان و در نشست صمیمانه با فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند، با اشاره به سفرهای استانی خود که از مناطق محروم آغاز شده، اظهار داشت: «پس از بازدید از سیستان و بلوچستان و دیدار با مجمع نمایندگان، متوجه محرومیت عمیقتر خوزستان شدم و به همین دلیل، به عنوان دومین مقصد به این استان سفر کردم تا از نزدیک مسائل را بررسی کنم.»
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور افزود: «ما و همکارانم شبانهروز در تلاشیم تا موانع تولید را برداریم و با تقویت سرمایهگذاری، بازارهای مختلف و اشتغال، رفاه مردم را افزایش دهیم.»
دکتر مدنیزاده با تأکید بر نقش کلیدی مناطق آزاد در توسعه اقتصادی، گفت: «اقتصاد دولتی و رانتی کشور گرفتار مناسبات سیاسی شده و تنها راه نجات آن، استفاده از ظرفیت مناطق آزاد است که بر اساس قواعد متفاوتی شکل گرفتهاند.»
وی با انتقاد از تأثیر قوانین و آییننامههای ناسازگار بر مناطق آزاد، اظهار داشت: «این مناطق به دلیل این محدودیتها، آزادی خود را از دست داده و به مناطق اسیر تبدیل شدهاند.»
وزیر اقتصاد احیای مناطق آزاد، تقویت تولید صادراتمحور و نقش بخش خصوصی را سه محور اصلی برنامههای خود اعلام کرد و افزود: «منطقه آزاد اروند اولویت اول من خواهد بود و ستاد توسعه این منطقه بهزودی در تهران تشکیل میشود تا با همکاری فعالان اقتصادی و مسئولین، موانع را بهصورت موردی شناسایی و رفع کنیم.»
وی همچنین از برنامه تفویض اختیارات به استانداران و مدیران استانی وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: «این اقدام در راستای تمرکززدایی و تحقق مدیریت واحد در مناطق آزاد انجام میشود تا تصمیمگیریها با انعطاف بیشتری صورت گیرد.»
دکتر مدنیزاده در ادامه به موضوع مولدسازی داراییهای دولتی اشاره کرد و آن را «کیمیای عصر حاضر» توصیف نمود که میتواند با استفاده از زمینهای دولتی و مشارکت بخش خصوصی، زیرساختهای استان را توسعه دهد.
وی همچنین از اصلاح رویههای ارزی، رفع مشکلات گمرکی و تعهدات ارزی صادرکنندگان بهعنوان دیگر برنامههای وزارت خبر داد.
در پایان، وی ابراز امیدواری کرد که با رفع موانع دولتی، بخش خصوصی بتواند «پرواز کند» و افزود: «با کمک خداوند، هر روز یکی از این موانع را برمیداریم تا اقتصاد کشور شکوفا شود.»
- آخرین وضعیت تجارت خارجی ایران
- قدردانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تلاش کارکنان گمرک در تسهیل تجارت/ انجام تشریفات گمرکی سالانه ۲۲۰ میلیون تن صادرات و واردات توسط گمرک ایران
- ترخیص کالاهای اساسی بدون انتقال ارز امکانپذیر شد
- کارنامه تجارت خارجی ایران در ۹ ماهه سالجاری منتشر شد
- نشست مشترک مسئولان گمرکات ایران و ترکیه در محل گمرک مرزی بازرگان ایران برای تسهیل تجارت
- بازدید رئیس کارگروه مرزی گمرک ایران از گمرکات تمرچین و کیلهسردشت
- برگزاری نشست کافه دانش پیرامون چالشهای ارزشگذاری پارچه برای نخستین بار/ تأکید سرپرست معاونت برنامهریزی و بینالملل گمرک بر اشتراکگذاری دانش کارشناسان و مدیران
- مهمترین عامل معطلی کامیونها در مرز آستارا محدودیت ظرفیت پذیرش طرف مقابل است
- گمرک؛ هوشیار و متعهد در حفاظت از جامعه
- اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساختهای گمرکی لرستان



