امروز Sunday 14 June 2026
طی بهار ۱۴۰۴:

صادرات ۱۲۵ میلیون دلاری از گمرکات کردستان

ناظر گمرکات کردستان از صادرات بیش از ۱۲۵ میلیون و ۲۰۶ هز ار دلار طی سه ماهه اول جاری از گمرکات استان خبر داد
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۴۶۰
زمان انتشار: 11 جولای 2025 - 16:03 ب.ظ
1092 بازدید

به گزارش پايگاه  خبری  اخبار گمرکی-اقتصادی به نقل از روابط عمومی گمرکات کردستان، فرامرز امیدی ناظر گمرکات کردستان و مدیرکل گمرک سنندج  گفت: صادرات اظهاری از گمرکات استان در ۳ ماهه اول امسال ۳۱۳ هزار و ۵۵۸ هزارتن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۲۰۶ هزار دلار بوده که از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۹ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل گمرک سنندج گفت: ده قلم اول صادراتی از مبادی مرزی استان شامل گوجه فرنگی، هندوانه، سیب درختی، تراکتور کشاورزی، بستنی، بادمجان، نهال، اسکوپ فلزی سنگ، سیر و ملون بوده که به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، سوریه، قرقیزستان، فدراسیون روسیه، آلمان، عمان، ازبکستان، قزاقستان و تاجیکستان ثادر سده است.

وی عمده ترین شریک تجاری در این مدت را کشور عراق با ۹۹.۳۰ درصد سهم وزنی بیان کرد.

این مسئول گمرکی در ادامه تصریح کرد: واردات از طریق گمرکات کردستان طی سه ماهه سالجاری ۶ هزار و ۴۱۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۱ میلیون و ۲۳۷ هزار دلار بوده و مهمترین کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان عبارت است از: شمش طلا، شمش آلومنیوم، ضایعات آلومنیوم، موز سبز، کالاهای واسطه ایی، ماشین آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مورد نیاز مرزنشینان که از کشورهای عراق، امارات متحده عربی، ترکیه، چین، قطر، هند و اکوادور وارد و در کم ترین زمان ممکن ترخیص شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساماندهی
logo-samandehi