- گمرک؛ پیشرو اقتصاد ملی و نیازمند نگاهی تازه به روابط عمومی
- صادرات ۱۴۸ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان کرمانشاه
- صادرات روزانه ۹۰۰۰ تن کالا از گمرکات یزد/رشد ۱۳۶ درصد صادرات در جنگ رمضان
- آخرین وضعیت تجارت خارجی ایران
- قدردانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تلاش کارکنان گمرک در تسهیل تجارت/ انجام تشریفات گمرکی سالانه ۲۲۰ میلیون تن صادرات و واردات توسط گمرک ایران
- ترخیص کالاهای اساسی بدون انتقال ارز امکانپذیر شد
- کارنامه تجارت خارجی ایران در ۹ ماهه سالجاری منتشر شد
- گمرکات سیستان و بلوچستان در مسیر تحول/ افزایش صادرات، ساماندهی انبارها و فعالیت شبانهروزی گمرک چابهار
- نشست مشترک مسئولان گمرکات ایران و ترکیه در محل گمرک مرزی بازرگان ایران برای تسهیل تجارت
- رشد ۱۹ درصدی واردات کالاهای اساسی از گمرک بندرامام خمینی(ره) در ۹ ماهه سال جاری
- بازدید رئیس کارگروه مرزی گمرک ایران از گمرکات تمرچین و کیلهسردشت
- چالشهای نوین صادرات در ترازوی گمرک و انجمن صادرکنندگان اصفهان
لزوم شفافسازی سازمان اداری و استخدامی در مورد سامانه حقوق
به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_ اقتصادی، در قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده بود که تمامی پرداختهای نقدی و غیرنقدی در فیش حقوقی و در سامانه حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی درج شود. این در حالی است که بارها بر عدم تکمیل اطلاعات حقوق و دستمزد از سوی دستگاههای مختلف تاکید شد.
مسئله دیگری که وجود دارد این است که آیا دستگاههای دولتی تمامی پرداختهای خود از جمله پرداختهای غیرنقدی که به طور مثال در قالب بن کالا در اختیار کارمندان وزارت نیرو یا وزارت کشور قرار میگیرد را در سامانه ثبت میکنند؟
در نمونه دیگری وزارت اقتصاد سهم پرداختی خود در بیمه تکمیلی را نیز در ناخالص پرداختی محاسبه میکند، سوالی که وجود دارد این است که آیا سایر دستگاهها نیز چنین اقدامی انجام میدهند؟
نکته دیگری که در خصوص دستگاهها و پرداختیها آنها وجود دارد مدلهای متنوع پرداخت است که خود این موضوع نیاز به شفافسازی دارد. در راس ماده 29 برنامه ششم نام دستگاه ها تصریح شده و در تبصره 3 این ماده تاکید شده است که اختلاف پرداختی دستگاهها نباید بیش از 20 درصد باشد.
اثری از حقوق اصل کاریها نیست؟
علاوه بر ابهامات مورد اشاره، در فهرستی که از میانگین حقوق پرداختی دستگاههای دولتی منتشر شده است، خبری از برخی نهادهای مهم وابسته به دولت مانند بانکهای دولتی، بیمههای دولتی، شرکتهای دولتی، کشتیرانی جمهوری اسلامی و … نیست.
لازم به ذکر است، عمده این نهادهای وابسته به دولت به دریافت حقوقهای نجومی و دریافتیهای متعدد مدیران و کارکنانشان معروف هستند، با این حال خبری از شفافسازی حقوقهای دریافتی در این بخشها نیست.

آموزش پرورش در انتهای جدول میانگین حقوق با وجود متناسبسازی
همچنین گزارش ارائه شده در خصوص میانگین دریافتی کارکنان وزارتخانهها نشان میدهد که وزارت آموزش و پرورش پایینترین میانگین پرداختی را دارد. این اتفاق در حالی در خصوص بزرگترین وزارتخانه کشور از نظر تعداد کارکنان رخ داده است که اخیراً متناسبسازی حقوق انجام شده و 38 هزار میلیارد تومان نیز در سال اول اجرای متناسبسازی به حقوق بخشی از کارکنان وزارت آموزش و پرورش افزوده شد. در کنار این رقم و براساس قانون مدیریت خدمات کشوری معلمان 10 درصد دریافتی بیشتری دارند.
- گمرک؛ پیشرو اقتصاد ملی و نیازمند نگاهی تازه به روابط عمومی
- چالشهای نوین صادرات در ترازوی گمرک و انجمن صادرکنندگان اصفهان
- برای کرامت انسانی، امنیت معیشتی و اجرای بیتنازل قانون اساسی
- نقش گمرک در مدیریت بحران و بازسازی پس از جنگ ۱۲ روزه
- روابط عمومی ، یک قاب هفت در بیست و چهار است ؟!؟
- کمبود امکانات و دپوی کالا عامل حادثه بندر رجایی
- آیا احساس تعلق و تعهد در سازمانها مرده است ؟!؟
- واردات ۱.۳ میلیارددلار خودرو در۴۰۳/ کابوس احکام بودجه
- دولت باید به صورت شفاف و قانونی، تکلیف ثبتسفارش را روشن کند
- غنینژاد: تجارت آزاد لازمه برونرفت از مشکلات اقتصادی کنونی است



