امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
در ۵ ماهه امسال محقق شد؛

افزایش ۳۲ درصدی ترانزیت خارجی مقصد از گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با اشاره به ترانزیت خارجی مقصد در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به مقصد گمرکات استان گیلان، گفت: ترانزیت خارجی مقصد به وزن 254 تن انجام شده که از لحاظ وزنی ۳۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
کد خبر: 1101403302
زمان انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲ بعد از ظهر
14 بازدید

 به گزارش پایگاه خبری اخبارگمرکی- اقتصادی،صادق برزگر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری میزان صادرات قطعی از گمرکات استان گیلان معادل ۵۰۵هزارو ۹۵۲تن و به ارزش
۷۴۶ میلیون و ۲۹۳ هزار دلار بوده است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین کالاها در محصولات صادراتی مربوط به محصولات نباتی، سبزیجات، محصولات معدنی و مصنوعات آن، محصولات سرامیکی و مصنوعات آن، محصولات شیمیایی، پتروشیمی، پلاستیکی و محصولات صنایع غذایی بوده است، افزود: صادرات عمدتا به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس انجام شده است.

برزگر تصریح کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری میزان واردات قطعی از گمرکات استان گیلان معادل ۹۹۷ هزارتن و به ارزش بیش از ۵۴ میلیون دلار بود.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی گفت: با توجه به آمار ترکیب کالایی در سال جاری عمده واردات از گمرکات گیلان به واردات کالاهای اساسی غلات؛ جو و ذرت دامی، گوشت و روغن اختصاص یافته است.

برزگر افزود: سایر کالاها شامل چوب، تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ، مقوا خمیر چوب، ماشین آلات و لوازم و قطعات آن بود که کالاهای وارداتی عمدتاً از کشورهای مبدا روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه، اکوادور و … بودند که از گمرکات استان گیلان ترخیص شدند.

وی در خصوص ترانزیت خارجی مبدا در ۵ ماهه نخست سال جاری تاکید کرد: میزان ترانزیت خارجی گمرک مبدا از گمرکات استان گیلان معادل ۴۳۸ هزارتن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۲۰ افزایش داشته است.

برزگر با اشاره به ترانزیت خارجی مقصد در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به مقصد گمرکات استان گیلان تصریح کرد: ترانزیت خارجی مقصد به وزن ۲۵۵ هزارتن انجام شده که از لحاظ وزنی ۳۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با اشاره به افزایش پروازهای خارجی فرودگاه رشت گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری ۱۵ هزارمسافر با ۲۰۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به کشور وارد و ۱۲ هزارنفر با ۴۷۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کشور خارج شدند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *