امروز جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی:

افزایش ۴۰۰ درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات آذربایجان شرقی به روسیه

لیلی اورنگی، ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی‌ با بیان اینکه ارتباط ایران با کشورهای اوراسیا از طریق گمرک نوردوز و از مرز بین ایران و نخجوان آذربایجان از طریق زمینی انجام می‌شود، اظهار داشت: در گمرک نوردوز 133 درصد افزایش وزنی کالاهای صادراتی و 139 درصد از نظر ارزشی افزایش داشتیم.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۱۰۳
زمان انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴ بعد از ظهر
163 بازدید

ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ۸۰ درصد صادرات گمرکات ما به ترکیه، عراق و ارمنستان است، همچنین ۲۵ درصد صادرات آذربایجان شرقی محصولات فولادی، مانند میلگرد و نبشی برای ساخت و ساز، همچنین در بخش واردات ماشین‌آلات راهسازی از رشد ۵۳۷ درصدی برای ماشین‌آلات معدنی و حفاری برخوردار شدیم.

وی اضافه کرد: امسال برای تسهیل ترخیص مواد اولیه تولید به میزان ۷۴۵ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی دریافت کردیم که افزایش دو برابری نسبت به سال قبل دارد؛ یعنی کالا ترخیص شده و حقوق گمرکی بعدا دریافت شده است.

اورنگی در ادامه از رونق ترانزیت خارجی در گمرکات استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت : در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات استان بودیم و حجم ترانزیت خارجی از گمرکات این استان به ۶۰۲ هزار تن افزایش یافت .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *