امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
در دیدار روسای کل گمرکات ایران و تایلند در تهران انجام شد

امضای سند یادداشت تفاهم همکاری های گمرکی بین گمرکات ایران و تایلند

سند یادداشت تفاهم همکاری و کمک متقابل در مسائل گمرکی بین علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران و پانچارا آنونتاسیلپا رئیس گمرک تایلند در تهران امضا شد.
کد خبر: ١١٠١۴٠١۴٧٩
زمان انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱ بعد از ظهر
208 بازدید

🔹به گزارش روابط عمومی گمرک ایران ، در مراسم امضای سند یادداشت تفاهم همکاری های گمرکی بین گمرکات ایران و تایلند دو طرف ابراز امیدواری کردند با امضای این تفاهم نامه و با استفاده از تمام ظرفیت ها حجم مبادلات تجاری ایران و تایلند بیش از پیش افزایش یابد.

🔹علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران در این مراسم با تاکید بر سابقه طولانی مدت همکاری های تجاری دو کشور تشریح کرد: با اجرای کامل مفاد این یادداشت تفاهم نامه که پس از یک ماه قابلیت اجرایی دارد،  می توانیم گام عملی در گسترش روابط تجاری و گمرکی و مبارزه با قاچاق برداریم.

🔹رئیس کل گمرک ایران در این دیدار با اشاره به اینکه همکاری های متقابل دو طرف در زمینه های مختلف گمرکی سبب تسهیل و تسریع در امور تجاری خواهد شد، افزود: در این راستا پیشنهاد می شود با امضای تبادل و امضای سند به رسمیت شناسی متقابل فعالان اقتصادی دو طرف، زمینه تسهیل بیشتر برای تجار دو کشور را فراهم کنیم.

علیرضا مقدسی اظهار داشت: با توجه با اهمیت انتقال تجربه و دانش بین کارشناسان دو کشور، گمرک ایران آمادگی دارد تا برای تبادل تجربیات و دانش، بازدید های مطالعاتی بین هیات های اعزامی دو کشور انجام شود.

🔹وی گفت:  تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی و امضا و تبادل یادداشت تفاهم توسعه همکاری های آموزشی در موضوعات گمرکی بین گمرکات دو کشور می تواند نقش بسزایی در افزایش همکاری های گمرکی و توسعه تجارت داشته باشد.

🔹رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و چندین مسیر ترانزیتی، گمرک ایران توجه ویژه ای به رویه تراتزیت و تیرالکترونیکی در در رویه ترکیبی دریایی و زمینی دارد  که در این زمینه به عنوان گمرک منتخب سازمان ایرو برای برای اولین بار در دنیا با گمرک ترکیه و ایرو در حال عملیاتی کردن تیر الکترونیکی است و این موضوع موقعیت مهم گمرک جمهوری اسلامی ایران را در منطقه نشان می دهد .

🔹براساس این‌گزارش پانچارا آنونتاسیلپا رئیس گمرک تایلند نیز اظهار داشت: امضای سند یادداشت تفاهم همکاری های گمرکی بین ایران و تایلند، بیانگر این است که گمرکات دو کشور نگاه مثبت و رویکرد عملی برای افزایش همکاری های گمرکی دارند.

وی با اشاره به اینکه امضای تفاهم نامه همکاری گمرکی بین دو کشور یک روز تاریخی و نقطه عطفی در روابط گمرکی دو کشور محسوب می شود، اظهار داشت: این یادداشت تفاهم یک سند کلیدی است برای گمرکات ۲ کشور تا به اهداف موردنظر در راستای تسهیل تجارت دست یابیم که این موضوع با اجرای کامل مفاد یادداشت تفاهم عملی خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از امضای این یادداشت تفاهم که سبب افزایش همکاری تنگاتنگ بین دو کشور خواهد شد، افزود: جلوگیری از تخلفات گمرکی، حفاظت از منافع مادی و اجتماعی و صیانت از اقتصاد دو کشور از جمله عمده نتایجی خواهد بود که در این یادداشت تفاهم مدنظر قرار دارد.

🔹رئیس کل گمرک تایلند با استقبال از پیشنهادهای رئیس کل گمرک ایران افزود: گمرک تایلند آماده همکاری با گمرک ایران در حوزه آموزش و تحقیقات در مسائل گمرکی و امضای تفاهم نامه در خصوص شناسایی فعالان اقتصادی مجاز در راستای تسهیل بیشتر تجارت و افزایش همکاری ها است و از گسترش همکاری های گمرکی با گمرک جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند .

نوشته شده توسط:

اخبار مرتبط
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *