امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از گمرک ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت تبادلات تجاری مرزی در استان ایلام از گمرک این استان با دید کرد
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۵۴
زمان انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ بعد از ظهر
146 بازدید

دکتر محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور وهیأت همراه در بازدید از محوطه تجاری گمرک ایلام در مرز مهران اظهار داشتند: مهران ظرفیت فوق العاده بالایی برای کشور است و توجه جدی به معیشت مرزنشینان برای دولت سیزدهم بسیار مهم و مورد توجه رئیس جمهور و وزیر کشور است. تقویت بازارچه های مرزی و ایجاد شهرک های صنعتی مشترک از راه حلهای مهم برای تامین معیشت مرزنشینان است.

وی افزود باتوجه به اینکه مهران دروازه عتبات عالیات واربعین حسینی است در کنار بهره گیری معنوی از اربعین، باید از ظرفیت های اقتصادی آن نیز برای مرز نشینان و مردم استان ایلام بهره گرفته شود.

دکتر کوشش تبار همچنین گفت: مهران می تواند دروازه ورود به مدیترانه باشد و طرح «مهران تا لاذقیه» بعنوان یک طرح جدی برای بحث ترانزیت ایفای نقش کند.

روح الله غلامی مدیر کل گمرکات استان ایلام نیز با ارایه گزارشی از عملکرد گمرک بیان کرد: سال گذشته رکورد وزنی مجموع صادرات در طول تمامی سالهای فعالیت گمرک شکسته شد و گمرک مهران بااختلاف در صدر ۱۲ گمرک مرزی با عراق قراردارد که در سطح کشور مرز اول زمینی در رابطه با صادرات شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *