امروز سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

بررسی راهکارهای توسعه صادرات غیر نفتی به ویژه خرما از گمرکات استان خوزستان/ تلاش برای استفاده از ظرفیت گمرک خرمشهر برای صادرات خرما

غلامرضا نیک رفتار مدیر کل گمرک خرمشهر در نشست فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی شهرستان راهکار‌های صادرات غیر نفتی به ویژه خرما از گمرک خرمشهر را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
کد خبر: ١١٠١۴٠١٣٩١
زمان انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ بعد از ظهر
147 بازدید

 

در این جلسه موضوع صادرات خرمایی استعمران به عنوان محصول تولیدی بومی استان خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر و صادرات آن از طریق گمرکات استان خوزستان مورد بحث و تبادل نظر واقع گردید.

نیک رفتار افزود: گمرک خرمشهر این آمادگی را دارد که کالا در گمرکات خوزستان اظهار شود و در صورت وجود کانتینر متناسب و حائز شرایط، کالا پس از بارگیری پلمب شود و صادرات آن با همان کانتینر از سایر مرزهای خروجی کشور به سمت بازارهای هدف صورت پذیرد.

موضوع دیگر مورد بحث، نبود سردخانه برای تامین شرایط متناسب نگهداری خرما در منطقه بوده که با توجه به شرایط اقلیمی استان خوزستان یکی از الزامات تلقی می گردد و‌ نکته دیگر نیز بالا بودن هزینه لجستیک و‌ کرایه حمل و‌ نقل دریایی از آبادان و خرمشهر و استان خوزستان به سمت کشورهای هدف بود که این هزینه ها در مقایسه با نقاط دیگر کشور به مراتب بیشتر است و لازم است در این دو‌ مورد ساماندهی لازم توسط سازمانهای متولی صورت پذیرد.

یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *