امروز جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران در کارگاه آموزشی کارشناسان حقوقی گمرکات کشور تاکید کرد

بهره گیری از ظرفیت های جدید قانون مبارز با قاچاق کالا برای تعیین تکلیف سریع کالاهای قاچاق

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران در کارگاه آموزشی کارشناسان حقوقی ستاد و گمرکات اجرایی کشور بر بهره گیری از ظرفیت های جدید قانون مبارزه با قاچاق کالا برای تعیین تکلیف سریع کالاهای قاچاق تاکید کرد.
کد خبر: ١١٠١۴٠١٣۵۵
زمان انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱ قبل از ظهر
208 بازدید

🔹فریده زبیدی معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران با اعلام این مطلب در کارگاه آموزشی یاد شده  گفت: گمرکات اجرایی کشور با بهره گیری از  این ظرفیت های قانونی، قادرند  نسبت به تعیین تکلیف سریع پرونده های قاچاق از جمله انطباق آن با اسناد مثبته گمرکی، پاسخگویی به استعلام ها و اعلام فوری پرونده های قاچاق قطعیت یافته کاشف گمرک به نمایندگی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مربوطه اقدام کنند. 

وی در کارگاه آموزشی بررسی مقررات جدید قاچاق کالا و ارز و پولشویی گفت: تسریع در اعلام نظر به استعلام های مراجع رسیدگی کننده راجع به پرونده های قاچاق کالا موضوع ماده ۴۷ قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره در دستور کار گمرکات اجرایی قرار گیرد.

🔹وی گفت: گمرکات اجرایی کشور در خصوص بررسی کالاهای مکشوفه با اسناد مثبته گمرکی نهایت دقت را به عمل آورند و نسبت به اعلام پاسخ سریع و شفاف در مورد بحث انطباق اسناد مثبته گمرکی با کالاهای مکشوفه اقدام لازم را انجام دهند.

 🔹معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران  اظهار داشت: گمرکات از ظرفیت ماده ۵۰ مکرر ۳ قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص اعاده دادرسی بهره برداری مطلوب نمایند.

 وی افزود: اعلام و ارسال فوری احکام قطعی محکومیت 

 از سوی مراجع رسیدگی کننده موضوع پرونده های قاچاق کاشف گمرک به نمایندگی های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جهت فروش در راستای اجرای ماده ۵۳ قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دیگر مواردی است که گمرکات با اجرای دقیق آن می توانند به تعیین تکلیف به موقع کالاهای موضوع پرونده های متشکله قاچاق کمک کنند. 

🔹زبیدی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در این کارگاه آموزشی تاکید کرد: گمرکات نسبت به ورود کامل اطلاعات مربوط به پرونده های متشکله کالاهای قاچاق در سامانه جامع قضایی گمرکات به طور مستمر اقدام لازم را انجام دهند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *