امروز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

تداوم رشد تجارت خارجی از گمرک نوردوز/ رشد ۷۹ درصدی صادرات و ۱۳ درصدی ترانزیت

مدیر گمرک نوردوز از صادرات  ۴۴۶ هزارتن کالا به ارزش ۶۳ میلیون دلار در ۳ ماهه نخست سالجاری از این گمرک خبرداد
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۲۴۵
زمان انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲ بعد از ظهر
6 بازدید

مدیر گمرک نوردوز از صادرات  ۴۴۶ هزارتن کالا به ارزش ۶۳ میلیون دلار در ۳ ماهه نخست سالجاری از این گمرک خبرداد و اظهار داشت: که‌ این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۰۶ درصد و ازحیث ارزش دلاری  ۷۹ درصد رشد داشته است.

تقی زاده عمده کالاهای صادراتی گمرک نوردوز در مدت یادشده را مصالح ساختمانی (میلگرد، سیمان، کلینگر، کاشی )، لوازم آشپزخانه، مصنوعات پلاستیکی برشمرد و افزود این کالاها به کشورهایارمنستان،گرجستان،ترکیه و روسیه صادر شده است.

در همین مدت کالاهای صادراتی ۴۶ گمرک کشور  به وزن ۱۲۱ هزارتن و به ارزش ۶۲ میلیون دلار از طریق این گمرک به خارج از کشور صادرشده است.

همچنین در ۳ ماهه نخست سالجاری ۲ هزار و ۷۴۷ کامیون از گمرک نوردوز ورود موقت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۳ درصد رشد داشته  است.

وی در ادامه  افزود: در این مدت ۱۲۸ هزار  مسافر  از گمرک نوردوز  تردد و خدمات گمرکی دریافت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر گمرک نوردوز  در پایان اظهار داشت: میزان حجم ترانزیت خارجی مبدا و مقصد در ۳ ماه سال جاری ۶۴ هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد نشان می دهد.  گمرک نوردوز تنها گمرک زمینی ایران و ارمنستان  و شاهراه ارتباطی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیاست.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *