امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تردد بیش از دو میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای شلمچه و چذابه

تشریفات گمرکی بالغ بر دو میلیون زائر و بیش از ٢ هزار و هشتصد کامیون مواکب در ایام اربعین توسط کارکنان گمرک استان انجام پذیرفت.
کد خبر: 1101403290
زمان انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴ بعد از ظهر
21 بازدید

به گزارش روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات خوزستان؛ بهروز قره بیگی ناظر گمرکات استان در گفتکو با برنامه پایتخت موکب‌ها در صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت؛ گمرک یکی از سازمان‌های تاثیرگذار و محوری در کنترل ورود و خروج و نظارت بر مبادی ورودی و خروجی میباشد. ایشان ادامه دادند؛ مرزهای شلمچه و چذابه جزو مرزهای مهم و بین‌المللی محسوب می‌گردد که در حوزه‌ی تردد زائرین نیز از مرزهای فعال کشور می‌باشند و پرسنل گمرک به صورت شبانه‌روزی در این دو مرزمستقر و به زائرین خدمات ارائه می‌گردد.
مدیر کل گمرک اهواز بیان کرد؛ از ابتدای ماه صفر تاکنون بالغ بر نیم میلیون تردد از مرز چذابه و بیش از یک و نیم میلیون تردد از مرز شلمچه که در مجموع بیش از دو میلیون تردد از ۲ مرز بین‌المللی چذابه وشلمچه صورت گرفته است.قره بیگی تصریح کرد؛ در خصوص بحث زیرساخت‌ها که با اهتمام حداکثری که کل مسئولین دلسوز نظام داشتند و حمایت‌های ویژه‌ی دکتر رضوانی فر معاون محترم وزیر و رئیس کل گمرک ایران و مجموعه‌ی مدیران گمرک جمهوری اسلامی ایران امسال علاوه بر صدور مجوزهای لازم با احتساب ۲ دستگاه ایکس ری خریداری شده در اربعین سال گذشته، تعداد ۷ دستگاه آشکارساز به گمرک چذابه و شلمچه اضافه گردید و باتوجه به اینکه خروج اتباع از مرز چذابه صورت می‌پذیرد ۲ دستگاه آشکارساز در سالن اتباع جهت کنترل مستقر گردیده است.
ایشان با بیان اینکه تشریفات گمرکی۷۶۵ دستگاه اتوبوس خارجی که زائرین اتباع را از طریق مرز چذابه عبور می‌دادند و همچنین تشریفات گمرکی ۲۸۰۰ کامیون حامل کالاها و تجهیزات مورد نیاز مواکب که از مرز شلمچه به کشور عراق خروج کرده‌اند با خدمات شبانه‌روزی گمرکات استان به نحو احسن انجام پذیرفته است.
بهروز قره بیگی در پایان خاطر نشان کرد؛ بعد از اتمام مراحل برگشت زوار فعالیت‌های گمرکات به حالت عادی برگشته و خدمات تجاری ارائه می‌گردد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *