امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
مدیرکل گمرک آبادان گفت :

تسهیل امر ترخیص کالا در گمرک آبادان

پیگیری کالاهای ملوانی طبق مصوبات استانی و کشوری دنبال می شود و روند ترخیص کالا در گمرک آبادان تسهیل شد.
کد خبر: 110140151
زمان انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹ بعد از ظهر
160 بازدید
محمدرضا پارسا اصیل گفت: در خصوص گیت ها، از سال ۹۶ گمرک آبادان در گیت‌ها مستقر شده است و علیرغم کمبود امکانات از نظر ساختمانی و تجهیزات مثل قبل همکاران ما و نیرو‌هایی که منطقه آزاد معرفی کرده است مستقر هستند و به انجام وظیفه مشغول هستند.
او می گوید:عملکرد آن‌ها پرونده‌هایی است که تشکیل می‌شود تا از خروج کالا جلوگیری کنند و بررسی شود آیا کالا‌های خارج شده با اخذ مجوز بوده است یا خیر.
پارسا اصیل تصریح کرد: گمرک درگیت‌های ماهشهر واهواز مستقر و به کار خود ادامه می‌دهد، علیرغم این که منطقه آزاد بسیاری از تجهیزات را تأمین نکرده است .
مدیرگمرک آبادان ادامه داد: گمرک آبادان در راستای رونق و کمک به تسهیل تجارت نسبت به استقرار همکاران در خارج از تایم اداری و در روزهای تعطیل برای صادرکنندگان میوه وتره بار ، محصولات کشاورزی محصولات فاسد شدنی ، کالاهای استراتژیک ، گاز مایع و محصولات پتروشیمی اهتمام و یژه ای دارد.
وی یاد آور شد: برخی محصولات از پالایشگاه و پتروشیمی آبادان یاشرکت گاز به صورت تزانزیت صادر می شود که گمرک آبادان در این زمینه نیز همکاری خوبی دارد ومورد تایید و تشو یق مسئولان محلی قرار گرفته است.
این مقام مسئول گفت: در خصوص فاز ۲ پالایشگاه آبادان که ظرفیت را به دو برابر می‌رساند گمرک آبادان شبانه روز برای ورود تجهیزات ساخته شده از اسکله اختصاصی آمادگی همکاری دارد تا بتواند آن‌ها را ترخیص کند و تاخیری در توسعه و راه اندازی فاز ۲ پالایشگاه پیش نیاید.
او افزود: با توجه به کمبود امکانات ، کار در حال انجام است و در اروند کنار بازارچه مرزی طی اسفندماه راه اندازی و اولین صادرات این محصولات کشاورزی مانند ماهی و میگو از طریق دریا به کویت حمل شد وهمکاران ما برای تسهیل در این زمینه مستقر هستند.
پارسا اصیل در پایان گفت: تسهیلات و مصوبات استانی و کشوری در خصوص کالا‌های ملوانی با برنامه‌های خاصی دنبال می‌شود و مجوز‌های قانونی و حقوق دولت طبق روال همیشگی انجام می‌شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *