امروز جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
در کارگاه آموزشی ۲ روزه ترانزیت انجام گرفت:

تشریح راهکارهای تسهیل و افزایش ترانزیت کالا از مسیر ایران

در کارگاه آموزشی ۲ روزه ترانزیت، راهکارهای تسهیل و افزایش ترانزیت کالا از مسیر ایران تشریح شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۰۸
زمان انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴ بعد از ظهر
161 بازدید

 

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، این کارگاه آموزشی که با شرکت مسئولان و کارشناسان ترانزیت ستاد و گمرکات سراسر کشور برگزار شد، در خصوص انتقال تجارب گمرکی و تبادل اطلاعات در زمینه تسهیل ترانزیت بحث و بررسی شد.

این گزارش حاکیست اجرای کنوانسیون تیر و هماهنگی بین واحدها برای ایجاد وحدت رویه از دیگر موارد مطرح شده بوده است.

براساس این گزارش در مراسم افتتاح این کارگاه، فریده زبیدی معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران ضمن تشریح موارد مرتبط با رویه ترانزیت در گمرکات اجرایی بر ارائه راهکارهای عملی جهت تسهیل هر چه بیشتر ترانزیت از مسیر ایران تاکید کرد.

زبیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کشفیات صورت گرفته در ماه های اخیر توسط همکاران پرتلاش گمرکات اجرایی از زحمات همکاران قدردانی کرد.

در مراسم افتتاحیه این کارگاه همچنین محسن جلواتی معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران گفت: برگزاری اینگونه نشست ها سبب هم افزایی و هماهنگی و رفع موانع و مشکلات و تبادل تجربیات بین همکاران خواهد شد.

جلواتی با برشمردن وظایف مهم همکاران در بخش ترانزیت، افزود:  ترانزیت نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و گمرک تمام تلاش خود در خصوص افزایش حجم ترانزیت از مسیر ایران را انجام می دهد.

وی افزود: در حوزه منابع انسانی نیز تمام تلاش خود را به کار برده ایم تا حداقل های ممکن را برای حداکثر پرسنل خود فراهم آوریم و در این راه نگاهمان بیشتر به مناطق محروم و مرزی کشور بوده است.

براساس این گزارش رضا راستی مدیر کل دفتر ترانزیت گمرک ایران نیز حضور داشت و به بیان تشریح اهداف برگزاری این کارگاه پرداخت.

شایان ذکر است، سجاد اعتمادیان مدیرکل مرکز آموزش، تحقیقات و ظرفیت سازی در ابتدای مراسم ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی ترانزیت، گزارشی از دوره های آموزشی برگزار شده در سال جاری ارائه داد.

@AkhbarGomroki

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *