امروز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

دستور رئیس دستگاه قضا برای ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی

رئیس قوه قضاییه به دادستان کل و دادستان‌های سراسر کشور دستور داد تعیین تکلیف بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال موجود در انبارهای تملیکی را تا حصول نتیجه کامل و رضایت‌بخش پیگیری کنند.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۶۳
زمان انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸ بعد از ظهر
208 بازدید

دستور رئیس دستگاه قضا برای ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی

رئیس قوه قضاییه به دادستان کل و دادستان‌های سراسر کشور دستور داد تعیین تکلیف بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال موجود در انبارهای تملیکی را تا حصول نتیجه کامل و رضایت‌بخش پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست امروز به موضوع ورود مجدانه و پیگیرانه قوه قضاییه به مقوله ساماندهی انبار‌های بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و مساعدت سایر قوا و دستگاه‌ها در این زمینه اشاره کرد؛ امری که سبب شد استان‌های سراسر کشور به صورت گسترده نسبت به نظم بخشی و تعیین تکلیف کالا‌های موجود در این انبارها، اقدامات مقتضی را صورت دهند و از این طریق ضمن حفظ حقوق دولتی و عمومی، مبالغ زیاد و معتنابهی به بیت‌المال و خزانه کشور مسترد شود.
وی با اشاره به گزارشی ناظر بر تعیین تکلیف بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان اموال موجود در انبار‌های تملیکی، به دادستان کل و دادستان‌های سراسر کشور دستور داد موضوع ساماندهی انبار‌های بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی را تمام شده تلقی نکنند و این موضوع را تا حصول نتیجه کامل و رضایت‌بخش پیگیری کنند.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: دادستان کل و دادستان‌های سراسر کشور پیگیری مجدانه به عمل آورند تا اموال موجود در انبار‌های بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی، هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند و نسبت به مواردی که باید به فروش برسند، اقدام مقتضی شود و مهم‌تر آنکه تمهیداتی اتخاذ شود که این مقوله‌ی «مدت‌ها در انبار‌ها ماندن کالا‌ها و وسایلی که مورد نیاز مردم و کشور است» تکرار نشود.

رئیس قوه قضاییه ضمن تقدیر از اقدامات دولت برای آزادسازی کالا‌های رسوبی در بنادر، تصریح کرد: مجدداً اعلام شد که ۴۰ کشتی در بنادر کشور به دلایل مختلف تخلیه نشده‌اند؛ باید توجه داشت که این کشتی‌ها هرکدام متناسب به ظرفیتی که دارند، برای هر روز تأخیر در تخلیه بار، جریمه (دموراژ) دریافت می‌کنند؛ طبق گزارشی که واصل شد به برخی از این کشتی‌ها از ۲۵ هزار تا ۶۵ هزار دلار در هر روز، مبلغی به عنوان جریمه (دموراژ) پرداخت می‌شود. همچنین برخی از این کالا‌ها که تخلیه نمی‌شوند، بواسطه ماندگاری زیاد در کشتی، خسارت می‌بینند؛ برخی از این کالا‌ها مورد نیاز ضروری کشور هستند؛ برای نمونه نهاده‌های دامی هستند. البته حسب اعلام یکی از مسئولان بانک مرکزی پس از تغییرات اخیر رخ داده در مدیریت، خوشبختانه طبق موازین، ترتیباتی اتخاذ شده که بار همه این ۴۰ کشتی به زودی تخلیه شود؛ علی‌ایحال، دادستان کل و دادستان‌های ذیربط، این قبیل موارد را تا مرحله نهایی پیگیری مجدانه کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *