امروز سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

رئیس کل دادگستری استان خوزستان از مجتمع بندری امام خمینی (ره) بازدید کردند

رئیس کل دادگستری استان خوزستان در بازدید از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) بر تسریع در تعیین تکلیف کالاهای موجود در این انبارها به‌ویژه کالاهای متروکه، تاکید کرد.
کد خبر: ١١٠١۴٠١٣٩٣
زمان انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۵ قبل از ظهر
155 بازدید

 

علی دهقانی به همراه جعفری چگنی دادستان استان خوزستان و روسا، دادستان های بندرامام خمینی(ره)، آبادان، خرمشهر و ماهشهر، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیر کل بازرسی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، ناظر گمرکات استان خوزستان، مدیرکل گمرک بندرامام خمینی (ره) و مدیرکل اموال تملیکی از انبارهای بندر امام بازدید کردند.

وی هدف کلی از این بازدیدها را نظارت بر ساماندهی مرتبط با کلیه کالاهایی دانست که در فرآیند صادرات و واردات قرار دارند.

دهقانی ادامه داد: ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای مجموعه گمرکات استان خوزستان، تسریع و تسهیل در فرآیند ترخیص کالاهایی که وارد بندر شده و تسریع در انجام مراحل مربوط به ترخیص کالاهای سریع الفساد از دیگر اهداف این بازدیدهاست.
وی تاکید کرد: برخی کالاها باید قبل از فاسد شدن، وارد چرخه توزیع شود.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با توجه به شرایط خاص بندر امام خمینی و اینکه حجم بالایی از کالاهای اساسی از طریق این بندر وارد می‌شود، نیاز به بازدیدهای میدانی مستمر به ویژه در خصوص تعیین تکلیف کالاها و اموال متروکه از سابق که در بندر و گمرکات بلاتکلیف مانده است، احساس می‌شود.
وی از نهادهای مرتبط خواست تا به وظایف قانونی که بر عهده دارند عمل کرده و سریعا اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: نظارت دستگاه قضایی در خصوص انبار گمرکات و سازمان بنادر و اموال تملیکی، نظارتی مستمر است که در راستای اجرای دستورات ریاست قوه‌قضاییه صورت می‌گیرد و تا اجرای کلیه فرآیندهای قانونی در حداقل زمان ممکن ادامه دارد.

🔶دادستان خوزستان نیز در ادامه گفت: بازدید از بنادر و مبادی ورودی و نظارت بر این مجموعه‌ها در جهت تاکیدات رئیس قوه‌قضاییه از قبل وجود داشته و پس از این نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

🔹در ادامه این جلسه قره بیگی ناظر گمرکات استان خوزستان نیز گزارشی از وضع موجود، رویه های جاری در گمرکات استان خوزستان و همچنین وسعت آنها و همچنین آمار عملکرد گمرکات ارائه و مشکلات موجود را مطرح و از آمادگی گمرکات استان در جهت تعیین تکلیف کالاهای متروکه با حداکثر ظرفیت اعلام آمادگی نمود.
وی همچنین از منحصر بودن اداره کل گمرک بندرامام خمینی (ره) در ترخیص کالاهای اساسی و از تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان این گمرک تشکر و تقدیرنمود.

🔸علیرضا توکل فرد مدیرکل گمرک بندرامام خمینی (ره) نیز از تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان این اداره کل در جهت تسریع کالاهای بلاتکلیف به صورت مستمر و همچنین پیشنهاد داد که این گمرک آمادگی خود را جهت در اختیار گذاشتن مکان و تجهیزات جهت مستقر شدن نماینده اداره اموال تملیکی برای تسریع در حل این مسئله را می باشد.
وی همچنین از برگزاری نشست های دو جانبه با کارشناسان اداره بنادر و دریانوردی جهت تعاملات فی مابین خبر داد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *