امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

رشد ۲۹ درصدی صادرات ۸ ماهه از گمرک گناوه

صادارت کالا از گمرک گناوه 29 درصد افزایش یافت
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۴۰
زمان انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴ بعد از ظهر
50 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی و اقتصادی،‌‌ مدیرکل گمرک بندرگناوه گفت: صادرات کالا از گمرک این بندر در مدت هشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری ۲۹ درصد افزایش یافته است.

ابوعلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این مدت هشت هزار و ۶۱۴ تن کالا به ارزش دو میلیون و ۳۱۷ هزار و ۷۵۶ دلار به کشورهای کویت، قطر و امارات صادر شد.
وی اظهارداشت: شیشه و آینه ساختمانی، فرش سجاده و دام زنده از عمده کالاهای صادراتی از گمرک این بندر در هشت ماه امسال بوده است.
مدیرکل گمرک گناوه یادآورشد: کران‌بری کالا (کابوتاژ) شامل تره بار ، موادغذایی و مصالح ساختمانی به جزیره خارگ در این مدت ۱۹ هزار و ۶۱۴ تن به ارزش ۱/۵۳۱/۷۶۱/۰۵۳ هزار ریال بوده که از نظر وزنی ۲۸ درصد و ارزش ریالی ۱۳۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
وی گفت: واردات هشت ماه امسال از طریق گمرک این بندر طی ۵۸۱ فقره اظهارنامه ، ۹ هزار و ۴۸۳ تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۴۹۱ دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۳ درصد و ارزش دلاری ۱۹ درصد کاهش نشان می دهد.
ابوعلی افزود: لوازم یدکی، باطری قلمی و نیم قلمی و لاستیک از عمده کالاهای وارداتی به کشور از طریق گمرک این بندر است.
وی بیان کرد: واردات کالا هشت ماهه امسال در قالب ملوانی ۶ هزار و ۲۱۱ تن به ارزش ۳۸ میلیون و ۲۴ هزار و ۵۰۵ دلار شامل چای، تور ماهیگیری ، پنل خورشیدی ، خودتراش و پودر تونر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۲ درصد و ارزش دلاری ۲۷ درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: درآمد تجاری و ملوانی هشت ماه امسال گمرک های گناوه و بندرریگ حدود ۱۶۲ میلیاردتومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۸ درصد افزایش یافته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *