امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

رشد ۵۷ درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان

صادق برزگر ناظر گمرکات استان گیلان بمناسبت گرامیداشت هفته دولت و در دیدار با اصحاب رسانه از رشد ۵٧ درصدی ترانزیت خارجی گمرکات استان خبر داد
کد خبر: ١١٠١۴٠١۴٢٨
زمان انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴ بعد از ظهر
184 بازدید

 

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان گیلان صادق برزگر ناظر گمرکات استان گیلان بمناسبت گرامیداشت هفته دولت با اصحاب رسانه دیدار داشت.

 صادق برزگر ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک بندرانزلی ضمن یادآوری و گرامیداشت روز خبرنگار که مقارن با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و دهه محرم بود و تبریک روز کارمند ضمن ارائه عملکرد گمرکات استان گیلان از رشد ۵۷ درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان خبر داد.

✅در این دیدار ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک بندر انزلی اظهار داشت:در پنج ماه نخست سال جاری ترانزیت خارجی ۱۸۸ هزار و ۳۱۱ تن کالا از گمرکات این استان انجام شده است که این مقدار به لحاظ وزنی ۵۷ درصد رشد را نشان می دهد .
✅ایشان در ادامه تشریح کرد:در پنج ماه گذشته میزان ترانزیت خارجی از مبدا به لحاظ وزنی۲۳۶ هزار و ۴۶۵ تن بود که ۳۰۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.
✅برزگر در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید دولت سیزدهم بر توسعه تجارت خارجی گفت : رونق و توسعه تجارت خارجی می تواند در مدیریت تحریم ها موثر واقع شود.
✅وی با اشاره به تراز ۸۰ میلیارد دلاری بازرگانی کشور در صادرات و واردات اظهار داشت : دستیابی به این رقم به آسانی امکانپذیر نبود و ما توانستیم با وجود تحریم های زیرساختی و تجاری به این مهم دست یابیم . این ملت توانست با انجام اقدامات به موقع در ذخایر استراتژیک و داشتن طرح و برنامه این حرکت رو به جلو را رقم بزند .

✅برزگر با بیان اینکه منطقه آزاد با حمایت گمرک می تواند محلی برای برون رفت از تحریم باشد اظهار داشت : یکی از اداراتی که نقش کلیدی در این زمینه برعهده دارد گمرک است گمرک طی ۱۸ سال خدمات بسیاری به ۱۶۰ سرمایه گذار شرکت های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی ارائه کرده است لذا شایسته است از این افسران اقتصادی تقدیر صورت گیرد .
✅وی اتصال بنادر آستارا (۱۶۰ کیلومتر) و کاسپین ( ۳۵ کیلومتر ) به راه آهن سراسری را اتفاق مهمی قلمداد کرد و افزود : حمل و نقل ترکیبی کالا علاوه بر ارزانی هزینه های حمل کالا به کشورهای مقصد و بالعکس اهمیت ویژه ای به مرزهای گیلان می بخشد .
✅وی تاکید کرد : ما در گمرک راه آهن محلی جهت ارائه خدمات گمرکی و حمل ترکیبی ، ترانزیت و صادرات کالا فراهم کرده ایم و هرکجای استان گیلان که محلی برای تجارت باشد گمرک حضور دارد و از هر فرصتی برای رونق تجارت استفاده می کند تا با حفظ قوانین و رعایت مقررات این حرکت جهادی را برای رونق تجارت جهانی به مرحله اجرا درآورد .
✅وی گیلان را استانی با پتانسیل صدور محصولات کشاورزی دانست که برای صادرات این محصولات به سرعت در انتقال و حمل مناسب نیاز دارد و گفت : توجه به این موضوع برای بخش کشاورزی مغتنم بوده و باید زیرساخت مناسب فراهم شود.
✅مدیرکل گمرک بندرانزلی خدمت گمرک را یک فرایند عنوان کرد و افزود : باید تجار را آگاه و به آنها مشاوره لازم را ارائه کرد اگر بخواهیم به مفهوم جهاد اقتصادی نگاه کنیم باید همه راهنما و اعمال کننده مقررات باشیم.
✅برزگر ادامه داد : یکی از برنامه‌های مهم گمرک استفاده از ظرفیت همه سازمان ها در برونداد حوزه تجارت است . انبارهای عمومی، منطقه آزاد ، بندر ، پایانه ها ،راهداری و سازمان های ذیل آن هامانند استاندارد، قرنطینه و بهداشت از رئوس تجاری هستند لذا اولین قدم ما این خواهد بود که این سازمان ها را در کنار هم به همافزایی و افزایش ظرفیت برسانیم .

✅در پایان این نشست برزگر از زحمات اصحاب رسانه تشکر نمود و اصحاب رسانه را پل ارتباطی و نقطه عطف بین مردم و دولت دانست و با اهدا لوح تقدیر روز خبرنگار را ارج نهاد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *