امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

رشد ۶۶ درصدی  ارزشی کالاهای صادراتی  از طریق گمرکات استان آذربایجان‌غربی

طی ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ بیش از ۸۳۰ میلیون دلار انواع کالا از گمرکات آذربایجان غربی صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۲۴۰
زمان انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰ بعد از ظهر
8 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان ، ناظر گمرکات  استان آذربایجان‌غربی و مدیرکل گمرک ارومیه اظهار کرد:  یک میلیون و ۴۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۸۳۰ میلیون و ۴۰۴ هزار دلار در شش  ماهه اول  سال جاری  از گمرکات استان صادر شد که به لحاظ وزنی ۱۷ درصد و ارزشی ۶۶ درصد رشد داشته است.

خالدجنگجو بیان کرد: میزان واردات کالا در مدت یاد شده نیز  ۲۱۸ هزار تن به ارزش ۵۸۴ میلیون و ۳۷۲ هزار دلار بوده که از نظر وزنی ۱۸ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات  در این مدت از طریق استان به خارج ازکشور ۲میلیون  و ۸۰۶ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۱۹۹ هزار دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل  از نظر وزنی ۳ درصد و از نظر ارزش ۲۴ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات با اشاره به تعداد تردد مسافران از مرزهای استان افزود: میزان ورودی مسافرازگمرکات استان ۳ میلیون و ۱۵ هزار نفر در نیمه اول سال جاری بوده و میزان خروجی مسافر نیز ۲ میلیون و ۴۱۶ نفر ثبت شده است.

جنگجو همچنین  با اشاره به صدور ۳۳۲۹۸ فقره اظهارنامه کارنه تیر بیان کرد: ۶۲۵ هزار تن کالا در قالب این اظهارنامه در  نیمه اول سالجاری حمل شده که از نظر وزنی ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وی  در پایان گفت: میزان درآمد گمرکات استان در شش ماهه امسال ۳۴ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل ۵۲ درصد افزایش داشته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *