امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

رشد ۶۸ درصدی ارزشی کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان آذربایجان غربی

ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی از رشد ۶۸ درصدی ارزش کالاهای صادراتی از این استان خبر داد.
کد خبر: 1101403297
زمان انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴ بعد از ظهر
19 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان آذربایجان غربی ،خالد جنگجو ناظر این گمرکات گفت : در پنج ماهه امسال یک میلیون و ۲۳۹ هزار تن کالا به ارزش ۷۰۴ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شد که از لحاظ وزنی ۱۶ درصد و ارزشی ۶۸ درصد رشد داشته است.

خالدجنگجو افزود : میزان واردات کالا در مدت یاد شده نیز ۱۷۵ هزار تن به ارزش ۴۶۹ میلیون دلار بوده که از نظر وزنی ۱۸ درصد کاهش و ارزشی ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات در این مدت از طریق استان به خارج ازکشور در مجموع بیش از دو میلیون و ۳۵۷ هزار تن کالا به ارزش یک میلیاد و ۸۴۹ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳ درصد و از نظر ارزش ۲۵ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به تعداد تردد مسافران از مرزهای استان افزود: در پنج ماهه سالجاری میزان ورودی مسافرازگمرکات استان یک میلیون و ۱۸۲ هزار نفر و میزان خروجی مسافر نیز یک میلیون و ۲۱۸ نفر ثبت شده است.

جنگجو همچنین باشاره به صدور ۲۷ هزار ۹۳۶ فقره اظهارنامه کارنه تیر بیان کرد: ۵۲۶ هزار تن کالا در قالب این اظهارنامه ها در پنج ماهه امسال صادر شده که از نظر تعداد ۱۲ درصد و از نظر وزنی ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان گفت: میزان درآمد گمرکات استان در پنج ماهه امسال ۲۷ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل ۵۹ درصد افزایش داشته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *