امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
مدیرکل گمرکات استان اصفهان خبر داد:

روزانه به طور متوسط، در گمرکات استان اصفهان تشریفات صادرات ۲۵۳ کامیون انجام می پذیرد

در پنج ماهه سال۱۴۰۳ صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان؛ به میزان ۷۶۱ هزار و ۸۰۸ تن و به ارزش ۴۹۰ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار بوده است.
کد خبر: 1101403296
زمان انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰ بعد از ظهر
13 بازدید

رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت: در پنج ماهه سال۱۴۰۳ صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان؛ به میزان ۷۶۱ هزار و ۸۰۸ تن و به ارزش ۴۹۰ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار بوده است به طوریکه روزانه به طور متوسط؛ تشریفات صادرات ۲۵۳ کامیون ( ۲۰ تن) صورت می پذیرد .

وی افزود: در این مدت صادرات گمرکات استان اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل؛ از لحاظ وزنی ۱۶ درصد و حیث ارزش ۳۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۴۶۰ نوع کالا برشمرد و اظهار داشت: مهمترین دلیل کاهش صادرات پنج ماهه از طریق گمرکات استان را کاهش صادرات فلزات به خصوص آهن، فولاد و چدن برشمرد و تصریح کرد: با بخشنامه جدید بانک مرکزی در مرداد ماه امسال مبنی بر؛ اصلاح الزام عرضه ارز صادراتی فولاد سازان در سامانه نیما و همچنین بازگشت ارز صادراتی فولاد سازان برای واردات خود یا شرکتهای هم گروه با نرخ توافقی، روند کاهشی صادرات فولاد متوقف و حتی نرخ رشد آن افزایشی شده است.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *