امروز سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
معاون وزیر کشور:

روند ترخیص نهاده‌های دامی گمرک و بندر شهید رجایی رضایت‌بخش است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، روند ترخیص و توزیع کالاهای اساسی به خصوص در بخش نهاده‌های دامی به عنوان یک ضرورت بسیار مهم را مطلوب و رضایت‌بخش دانست.
کد خبر: ١١٠١۴٠١٣١٣
زمان انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳ قبل از ظهر
50 بازدید

 

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان،”محسن کوشش تبار” با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از بخش های مختلف بندر شهید رجایی بازدید و با عملیات انجام تشریفات گمرکی در این بندر عظیم آشنا شد.

✅ایشان اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار، وزارت کشور را موظف کرده تا نسبت به کاهش فرآیندهای اداری ترخیص ،تسریع وارسال کالاها اقدام و یک بازنگری در سازمان‌های مرتبط صورت  گیرد به همین منظور جلسه مشترک و بازدید میدانی امروز از این مجموعه صورت گرفت و فرآیند ترخیص کالاها از زمان حضور کشتی در لنگرگاه تا ترخیص آن از گمرک به خصوص  در بخش نهاده‌های دامی با دقت مورد ارزیابی قرار گرفت .
▪️کوشش تبار سرعت انتقال کالاها در این بندر و ترخیص از گمرک را رضایت‌بخش دید گفت: تلاش ما براین است با تقویت مسیر ارتباطی بین بانک مرکزی و صاحبان کالای دولتی و بخش خصوصی و همچنین با مقررات‌زدایی از روند تشریفات اداری و گمرکی سرعت انتقال کالاها به سراسر کشور افزایش یابد.
▪️وی پیرامون احصا نقاط قوت و ضعف در فرآیند ترخیص کالاها و تبدیل راهکارها به یک مصوبه نیز اظهار داشت : این فرآیند از زمانی که کشتی وارد لنگرگاه می‌شود تا مرحله تخلیه و ارسال کالا و در نهایت ترخیص به هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط نیاز دارد.
▪️معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: در نشست امروز با نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه در استان هرمزگان نیز تاکید شد به منظور ارتقاء بهره‌وری در توزیع و ارسال به موقع کالاها، قوانین و مقررات دست و پاگیر هرچند وقت یکبار مورد بازبینی قرار گیرد.
▪️کوشش تبار با بیان اینکه نهاده‌های دامی نیاز مبرم برای تامین خوراک دامداری‌ها و مرغداری‌هاست و تسریع در روند ترخیص این کالای استراتژیک با همکاری دستگاه‌های مختلف اهمیت بسزایی دارد، خاطرنشان کرد:  تلاش دولت بر این است که زنجیره قبل از تولید و بعد از آن تا مرحله مصرف را به طور کامل بررسی و اگر اشکالاتی در این مسیر وجود دارد، آن را مرتفع کند.
▪️در پایان گفت : مشکلات و راهکارهای مطرح شده در نشست امروز در قالب مصوبه‌ای به معاون اول رییس جمهور تقدیم تا در ستاد تنظیم بازار نسبت به رفع چالش‌های کلان تصمیم‌گیری شود.
گفتنی است، پیش از بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در نشستی مشترک با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت و درمان، آموزش پزشکی، راه وشهرسازی، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد «مشکلات و راهکارهای تسهیل در ترخیص نهاده‌های دامی و مواد غذایی» بررسی شد.

وکیلی”مدیر کل دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص نحوه ترخیص کالاها در گمرک اظهار داشت:
ترخیص کالا در گمرک از زمانی آغاز می شود که صاحب کالا، پس از دریافت اسناد و قبض انبار اقدام به اظهار کالا در سامانه جامع گمرکی می کند و با توجه به مصوبات ستاد، کلیه کالاهای وارده پس از اظهار و دریافت مجوزهای قانونی مخصوصاً کالاهای اساسی به صورت حمل یکسره از گمرک بدون وقفه سریعاً ترخیص می شوند .
✅سعیدی “سرپرست گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی نیز در این نشست گزارش مبسوطی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در گمرک شهید رجایی و به طور خاص در بخش کالای اساسی ارائه کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *