امروز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شناسایی۴۶ ردیف کالای متروکه در آبادان

۴۶ ردیف کالای متروکه از سال ۱۳۹۴ در شهرستان آبادان شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۶۴۶
زمان انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ قبل از ظهر
168 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی-اقتصادی و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ عباس پوریانی عضو هیات عالی نظارت سازمان و حاکم شهر سازمان و نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در بازدید از اداره بندر و دریانوردی آبادان گفت: در شهر آبادان خیلی از کالا‌ها از سال ۹۴ و ۹۵ به بعد متروک شد و به فروش نرفته است و باید به این موضوع رسیدگی شود.

این در شرایطی است که با توجه به گرمای هوا در آبادان برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی کالا‌ها از جمله کالا‌های حاوی مواد شیمیایی نباید متروکه شوند و در بررسی‌ها مشخص شد خیلی از این موارد در کمترین زمان قابل رسیدگی و حل است و مستلزم متعهد بودن مدیران شهرستان و استان خوزستان است.
سازمان اموال تملیکی هم قول داده در کمترین زمان این کالا‌ها تعیین تکلیف شود البته سازمان اموال تملیکی باید قبل از فروش کالا از دادگستری و یا تعزیرات برای نداشتن رای صادره استعلام کند.
باید در این زمینه از ظرفیت قضایی برای تعیین تکلیف این کالا‌ها استفاده شود، زیرا رییس قوه قضاییه هم بر این موضوع تاکید کرده است.
اگر مدیری به وظایف و تکالیف خود عمل نکرد و باعث ورود خسارت به بیت المال و مردم شود مسئولیت مدنی و کیفری دارد.
بر اساس قانون تاسیس سازمان اموال تملیکی ماده ۲۳ هیات عالی این سازمان مکلف به نظارت مستمر بر عملیات این سازمان است به همین منظور گروهی متشکل از نمایندگان قوه قضاییه، نماینده دیوان محاسبات و وزیر اقتصاد و دارایی از شهرستان اهواز و بندر‌های امام خمینی، هندیجان، آبادان و خرمشهر بازدید کردند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *