امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

صادرات ۳۶ میلیون دلاری کالا در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳

حجم صادرات کالا از گمرک خراسان شمالی ۲۱ درصد کاهش داشت.
کد خبر: 1101403335
زمان انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶ بعد از ظهر
9 بازدید

حجت امانی سرپرست گمرک خراسان شمالی با اعلام کاهش ۲۱ درصدی حجم صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرک استان گفت : در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ ، بیش از ۱۰۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون و ۸۵۵ هزار دلار از طریق گمرک خراسان شمالی صادر گردیده است .

سرپرست گمرک خراسان شمالی عنوان نمود: حجم مبادلات صادرات صورت گرفته توسط گمرک استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۲۶ درصد کاهش داشته است .

امانی خاطرنشان کرد: عمده کالاهای صادراتی در این مدت شامل محصولات پتروشیمی ( کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی( مقاطع فولادی ) ، مصنوعات پلاستیکی ( رول پلاستیک و نایلون) و رب گوجه فرنگی ، هیدروکسید سدیم ، گرانول و …می باشد که مقصد نهایی آن ها نیز کشورهایی نظیر ترکیه، افغانستان، روسیه،ازبکستان ، و عراق بوده است .

همچنین سرپرست گمرک خراسان شمالی در خصوص واردات کالا به استان خراسان شمالی و ترخیص آن توسط گمرک استان گفت : در مدت مذکور بیش از ۱۲ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۷ میلیون دلار از طریق گمرک استان ترخیص شده است که از لحاظ وزن کالا ۹۰ درصد و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۴۹درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اند .

امانی افزود: اغلب کالاهای وارداتی شامل الیاف شیشه ، مرغ منجمد ، نیکل ، یونیت خارجی کولر ، برنج و عایق نسوز بوده که بیشتر از کشورهای چین،ترکیه،آلمان ،پاکستان و امارات وارد شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *