امروز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

صادرات ۸ میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر

در سه ماهه ابتدایی امسال ۸ میلیون تن کالا به ارزش ۳ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۲۵4
زمان انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۹ قبل از ظهر
78 بازدید

به گزارشپایگاه خبری اخبار گمرکی اقتصادی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش ۷ درصد افزایش یافته است. علی سلیمانی افزود: عمده کالا‌های صادراتی شامل محصولات پتروشیمی میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ، سبزیجات و سیفی جات تازه بوده است. وی گفت: کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، پاکستان، ترکیه، برزیل، سریلانکا، عمان، تایوان و قطر مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات استان بودند. سلیمانی افزود: بیشترین حجم صادرات کشور مربوط به گمرکات استان بوشهر می‌باشد که رتبه نخست صادرات کشور را در اختیار دارد.

سلیمانی با عنوان اینکه در سه ماهه ابتدایی سال حدود ۱۷۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۵۳۷ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است افزود: واردات گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. وی اظهار کرد: درآمد سه ماهه ابتدایی امسال گمرکات استان نزدیک به ۴۰۰۰ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۶۰ افزایش یافته است.

سلیمانی افزود: از نظر مجموع ارزش مبادلات تجاری کشور استان بوشهر با ۸ میلیون تن و سه و نیم میلیارد دلار سهمی نزدیک به ۱۷ درصد به لحاظ وزنی و حدود ۱۳ درصد به لحاظ ارزشی مبادلات تجاری کشور را در اختیار دارد که سومین استان در زمینه مبادلات تجاری کشور به شمار می‌رود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *