امروز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
درنشست مدیران ستادی در شورای معاونین

عملکرد ۶ ماهه دفاتر ستادی گمرک ایران با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران بررسی شد.

عملکرد گمرک در وصول مطالبات، رصد اظهارنامه‌‌‌های در جریان، کمیته عالی ریسک و AEO،  ساماندهی و تعیین تکلیف متروکه‌های سنواتی، آموزش، ساماندهی کارگزاران گمرکی و آخرین وضعیت متروکه‌های سال ۱۴۰۳ از جمله مهمترین  محور این نشست  است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۳۵۵
زمان انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶ بعد از ظهر
10 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی _اقتصادی ، در این نشست ،حمید بیات مدیر کل دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی  بیان داشت:ساماندهی وضعیت اظهارنامه‌های متروکه مربوط به سال‌های ٩۵ تا ١۴٠١ با بهره‌گیری از فنون آماری و تقاطع‌گیری داده‌های اخذشده از دستگاه‌ها‌ی تحویل‌گیرنده کالا در خصوص میزان موجودی انبار با داده‌های مربوط به اظهارنامه‌های متروکه از خردادماه سال‌جاری در دستور کار قرار گرفت.

براساس این گزارش، فاطمه آریاپسند مدیر کل دفتر مدیریت اطلاعات و برنامه ریزی گفت:۶۵۶ شرکت تولیدی و بازرگانی از تسهیلات ویژه گمرکی در قالب طرح فعالان اقتصادی برگزیده گمرکی بهره‌مند هستندکه ازاین تعداد  ۱۱۱ شرکت پذیرفته‌شده در سالجاری، ۹۸ شرکت تولیدی و ۳ شرکت بازرگانی بوده است.

فیروزه خیالی مشاور معاون امور گمرکی گمرک ایران اطهار داشت: در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۹۱۲ هزار اظهارنامه به وزن حدود ۱۳ میلیون تن و به ارزش ۲۰ میلیارد دلار تنظیم و کالاها ترخیص گردیده است و تشریفات تنها ۱.۲۶ درصد از این تعداد اظهارنامه در حال انجام و در جریان است.

این گزارش  می افزاید ؛صفدر آبنار مدیر کل دفتر بازبینی و حسابرسی با تقدیر و تشکر از تمامی مدیران و همکاران گمرکات اجرایی در جهت وصول حقوق دولت گفت: برابر ماده ۱۳۵ قانون امور گمرکی برای اظهار‌نامه‌ های  (ETS) در بازه زمانی اول فروردین ۱۴۰۱ تا ۹ خرداد ۱۴۰۱ تعداد ۴۰۸۳۰ فقره مطالبه‌نامه کسر دریافتی به مبلغ ۱۶.۸ همت صادر شد. از این تعداد، ۳۷۸۱۸ فقره به مبلغ ۱۶ همت معادل ۹۵.۱ درصد وصول و جهت  ۴.۴ درصد مطالبات، اعمال مواد هفت و هشت قانون امور گمرکی صورت پذیرفت، که نهایتا  جمعا ۹۹.۵ درصد تعیین‌تکلیف گردید و مابقی مطالبات در این خصوص در حال پیگیری است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *