امروز یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

واردات کالاهای اساسی به گمرکات مازندران رشد ۵۷ درصدی داشته است

ناظر گمرکات مازندران با بیان افزایش ۵۷ درصدی،حجم کالاهای اساسی وارد شده از طریق گمرکات مازندران به کشور را یک میلیون و ۵۰۷ هزار تن اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۲۴۶
زمان انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷ بعد از ظهر
15 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران امیر جمشیدی ناظر گمرکات این استان گفت طی سه ماهه نخست ۱۴۰۳، یک میلیون و ۵۵۵ هزار تن انواع کالا با ارزش ۵۵۷ میلیون و ۵۸۰ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

امیر جمشیدی میزان واردات کالاهای اساسی در سه ماهه سال جاری را یک میلیون و ۵۰۷ هزار تن به ارزش ۵۲۲ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار اعلام نمود و بیان داشت: این میزان واردات کالاهای اساسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۵۷ درصد افزایش و ارزشی پنج درصد کاهش داشته است.

پنج قلم اول کالاهای اساسی وارد شده  به گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۳ را ذرت دامی به ارزش ۲۸۷ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی به ارزش ۱۱۷ میلیون دلار، جو دامی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار، کود شیمیایی به ارزش ۱۵ میلیون دلار و چوب و تخته به ارزش ۹ میلیون دلار عنوان نمود.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به سه گمرک وارداتی نوشهر، امیرآباد و فریدون کنار گفت: طی مدت یاد شده ۱۹ کشور مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بودند، امارت متحده عربی با ۲۴۵ میلیون دلار، روسیه با ۱۱۹ میلیون دلار، ترکیه با ۱۱۸ میلیون دلار، انگلستان با ۲۱ میلیون دلار و عمان با ۱۴ میلیون دلار ۵ کشور نخست طرف معامله کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران می‌باشند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *