امروز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

گمرکات مازندران بر فراز تحریم ها ، رشد ۵۲ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان مازندران

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران  از رشد 52 درصدی ارزش صادرات گمرکات مازندران طی استقرار دولت سیزدهم خبر داد
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۱۹۹
زمان انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶ بعد از ظهر
221 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی-اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان مازندران ، امیر جمشیدی سرپرست حوزه نظارت مازندران با بیان عملکرد گمرکات مازندران  طی استقرار دولت سیزدهم  گفت : از زمان استقرار دولت سیزدهم انواع کالا به وزن ۲میلیون و۵۶۲ هزار تن و ارزش بیش از ۵۸۵ میلیون دلار از طریق ۵ گمرک صادراتی استان مازندران (نوشهر ، امیرآباد ، فریدونکنار ، ساری و آمل) به کشورهای مختلف صادرشده است. که از نظر وزنی ۴۳درصد و ازنظر ارزشی ۵۲ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه قبل نشان می دهد .

وی بیان داشت :میانگین ارزش کالای صادراتی در دوسال اخیر تنی ۲۲۸ دلار را نشان می دهد که نسبت به میانگین ارزش کالای صادراتی در مدت مشابه قبل(۲۱۵ ) دلار ، رشد ۶.۲درصدی داشته است و در طول این مدت کالای صادراتی از گمرکات استان مازندران به مقصد ۵۷کشور جهان ارسال گردیده که عمده ترین آنها عراق ، روسیه ، کشورهای آسیای میانه ، امارات ، ترکیه، افغانستان، ایتالیا بوده است.

رشد ۴۲ درصدی واردات به گمرکات استان مازندران

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با بیان رشد۴۲ درصدی ارزش واردات به گمرکات مازندران گفت:در بازه زمانی دو ساله ۱۴۰۱ و۱۴۰۲ از طریق گمرکات مازندران بالغ بر ۵ میلیون و ۸۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۹ میلیون و۵۹۵ هزار دلار انواع کالا شامل جو وذرت های دامی ، چربی ها و روغن های حیوانی ونباتی ، دانه های روغنی کک نفتی ،گندم ، چوب و… از ۳۸ کشور ذینفع مختلف جهان شامل روسیه ،امارات ، ترکیه ، آلمان، قزاقستان،قبرس،سوئیس ، ترکمنستان ، هلند و.. از طریق گمرکات نوشهر،امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده است.

رشد ۲۸۱ درصدی ترانزیت خارجی گمرکات مازندران

جمشیدی اضافه کرد : در حوزه ترانزیت از زمان استقرار دولت مردمی ۳۸۵هزار تن کالا به ارزش ۵۲۴ میلیون دلار از مسیر گمرک مازندران ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی ۱۹۷درصد و از ارزش ۲۸۱درصد رشد نشان می دهد.

سرپرست حوزه گمرکات مازندران عمده مقصد کالاهای ترانزیتی مازندران را کشورهای امارات متحده عربی، عراق، روسیه و ارمنستان شامل انواع کک، کشنده، تخته نراد و آهن آلات بوده است. به گفته وی از نظر ترانزیت خودرو رشد ۱۶هزار و ۳۹۷خودرو از طریق گمرکات مازندران ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه بیش از صد درصد رشد داشت.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اشاره به وصول درآمدهای قانونی دولت بیان کرد : در این مدت همچنین گمرکات استان مازندران ۲۸هزار میلیارد ریال درآمد قانونی دولت را وصل کرد که نسبت به مشابه قبل حدود ۲۸۴درصد رشد داشت.

تشکیل ۷۲۲ پرونده قاچاق کالا و ارز در گمرک مازندران جمشیدی در مورد قاچاق کالاهادر نشست خبری گفت : در بخش قاچاق در ۲سال اخیر ۷۲۲ فقره پرونده به ارزش ۳۴میلیارد ریال از سوی سازمان های رسیدگی کننده به گمرک استان ارجاع شد که از لحاظ ارزش و انظباق گمرکی مورد رسیدگی قرار گرفته که شامل اقلام موتورسیکلت، لوازم آرایشی و ماینر بوده است. وی افزود : این مقدار کالاهای قاچاقی نسبت به مدت مشابه قبل از نظر تعداد ۵۴درصد و از نظر ارزش ۱۵.۶درصد رشد داشت.

بهره برداری از ساختمان اداری گمرک ساری

سرپرست گمرکات مازندران با اشاره به افتتاح ساختمان اداری گمرک ساری در هفته دولت افزود: ۵۰درصد اعتبار ساخت این بنا توسط دولت سیزدهم تامین و هزینه شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *