امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
سرپرست گمرکات استان گیلان

گمرکات شمال رهگشای مبادلات تجاری ایران با روسیه است

کد خبر: 1101401215
زمان انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶ بعد از ظهر
209 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان گیلان با افزایش مبادلات تجاری بین ایران و روسیه و تاکید ریاست محترم جمهور مبنی بر فراهم نمودن امکانات جهت تسهیلات برای ترخیص کالاهای وارده و صادره و همچنین ترانزیت با کشور مذکور جلسه ای از سوی معاونت امور گمرکی گمرک ج.ا.ا بصورت ویدئو کنفرانس تشکیل گردید.
این جلسه با حضور فرود عسکری معاون امور گمرکی گمرک ج.ا.ا ، حسین کاخکی مدیر کل دفتر هماهنگی های بین الملل، صادق برزگر سرپرست ستاد نظارت گمرکات گیلان، علی یوسفی منش ناظر گمرکات استان مازندران، امیر جمشیدی مدیر کل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد و در راستای ارائه گزارش از وضعیت نیروی انسانی و امکانات ارائه خدمات شبانه روزی و بیان مشکلات، ارائه پیشنهاد جهت سهولت ترخیص کالاهای وارده و صادره با کشور روسیه و گزارش تعداد انبارهای مسقف، هانگارد وسایل تخلیه و بارگیری باسکول، انبار اختصاصی تشکیل گردید.
✅در این جلسه صادق برزگر سرپرست گمرکات استان گیلان ضمن اعلام آمار نیروی انسانی گمرکات استان گیلان و پستهای بلاتصدی اظهار داشت: گمرکات گیلان با توجه به افزایش مبادی ورودی با کمبود شدید نیروی انسانی بویژه کمبود نیروی انسانی فنی مواجه می باشد بطوریکه هر نیروی انسانی به جای دو نفردرحال فعالیت می باشد که درصورت تامین ، بسیاری از مشکلات حل خواهدشد.
✅برزگر در ادامه به بیان مشکلات گمرکات استان گیلان من جمله وجود گواهی های مبداء متنوع و متعدد از کشور روسیه جهت اجرای تفاهم نامه اوراسیا ، کمبود امکانات تخلیه و بارگیری در حوزه بندری با توجه به تغییر رویکرد کالاهای وارداتی در سالهای اخیر از آهن آلات به غلات، عدم وجود دستگاههای پرتونگاری و همچنین سگ های موادیاب در گمرک انزلی و حسن رود، عدم وجود خطوط منظم کشتیرانی جهت تسریع در انتقال کالاهای صادراتی به کشورهای هدف بویژه کالاههای سریع الفساد، مشکلات ارزی و بانکی. تعدد بخشنامه ها، عدم وجود ارتباط فی مابین سامانه جامع امور گمرکی و سامانه مورد عمل سازمان بنادر , تعدد رویه های مختلف گمرکی گمرک منطقه آزاد انزلی -حسن رود و تنزل پستهای آن و نداشتن پست معاونت فنی در این گمرک مهم ،بازنشسته شدن بسیاری از همکاران با تجربه و چالش جدی نیروی انسانی را مطروح نمود.
✅ایشان ضمن اعلام تعداد انبارهای اختصاصی تحت کلید گمرک به راهکارهای تسهیل و تسریع ارائه خدمات اشاره نمود و پیشنهاد داد:تخصیص خطوط منظم کشتیرانی رورو از بنادر گیلان به مقصد روسیه و بروز رسانی ناوگان حمل و اختصاص کامیونها و تریلرها استاندارد برای انتقال کالاهای صادراتی و ترانزیتی انجام پذیرد.
✅سرپرست حوزه نظارت گمرکات گیلان در ادامه به إصلاح ساختار سازمانی و ارتقا پستها اشاره کرد و با توجه به افزایش حجم فعالیتها و درامدها خواهان إیجاد گمرک حسن رود به اداره کل گردید.
✅وی در پایان توسعه تجهیز و إیجاد ساختهای ارتباطی در ایستگاه راه آهن رشت و اتصال آن به راه آهن آستارا جهت تکمیل کریدور شمال -جنوب را بسیار مهم بر شمرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *