امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

برگزاری نشست هم اندیشی و بررسی عملکرد گمرک استان در بازرسی کل استان ایلام 

بازرس کل استان ایلام در این جلسه با اشاره به اینکه گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور نقش محوری و هماهنگ کننده را در مبادی ورودی و خروجی کشور دارد و مسؤول اعمال حاکمیت دولت در اجرای قانون امور گمرکی و سایر قوانین و مقررات مربوط به صادرات و واردات و عبور ( ترانزیت ) کالا و وصول حقوق ورودی و عوارض گمرکی و مالیاتهای مربوطه و الزامات فنی و تسهیل تجارت است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۸۳
زمان انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ قبل از ظهر
150 بازدید

مالک روشنی در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه قابل تقدیر گمرک مهران در حوزه صادرات افزود خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی در گمرک مهران افتاده است که این مهم نشان از زحمت و فداکاری کل مجموعه می باشد و شما نیز این فرصت را غنیمت شمارید و با توجه به این جایگاه و رشد سعی کنید از مسئولین بالادستی در جهت ارتقاء و کیفیت بهتر خدمات دهی و همچنین حفظ این جایگاه نیازمندی های استان در این حوزه را مطالبه نماید.

این مقام مسئول افزود: برنامه آموزش کارکنان گمرک باید به روز باشد تا بتوانید در شاخص های نیروی انسانی نیز حائز رتبه برتر شوید. اعتقاد بنده بر این است که نحوه برخورد و رفتار عوامل گمرک به نوعی بیانگر فرهنگ کشور و معرف تمدن و هویت جمهوری اسلامی می باشد.

وی گفت یکی دیگر از موضوعات مهم و مدنظر ، انتخاب و نظارت دقیق بر کارشناسان حوزه تعیین قیمت کالاهای قاچاق می باشد که اگر خدایی ناکرده سهل انگاری شود علاوه بر تضییع حقوق قانونی کشور ،می توانند عملکرد و زحمات کلیه کارکنان گمرک را تحت تاثیر قرار دهند و این حوزه نیز جزو نقاط حساس گمرک می باشد.

روشنی در پایان با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر مهران افزود این شهر مقدس و متبرک است چراکه قدمگاه عزیزان و بزرگانی است که با نثار جان خود نگذاشتند یک وجب از خاک به دست دشمن بیافتد نقطه به نقطه آن مبارک است و خدمت در مهران را قدر بدانید و همیشه خود را در محضر الهی و در محضر شهدا بدانید و اگر اینطور و با این فکر در این شهر فعالیت کردید، قطعاً موفق خواهی بود به نظر بنده هم شهیدان و هم سرور و سالار شهیدان به خاک مهران نظر دارند و شما نیز این فرصت را غنیمت شمارید و در جهت رضایت خدا و خلق خدا و نیز انشاالله خوشنودی شهدا در آخرت گام بردارید و سعی و تلاش کنید.

غلامی مدیر کل گمرک استان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش کاملی از عملکرد گمرک، به بیان موضوعاتی پرداخت و گفت خوشبختانه گمرک مهران از بین ۱۲ گمرک زمینی حائز رتبه برتر از لحاظ صادرات می باشد و با توجه به اینکه گمرک مهران ۲۵ درصد کل صادرات به کشور عراق را از بین ۱۲ گمرک انجام می دهد نشان از اهمیت و رتبه بالای این گمرک می باشد.   ایشان در ادامه افزود گمرک مهران در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رشد ۱۲۰ درصدی را کسب نموده و این مهم در امر مبارزه با قاچاق کالا نشان دهنده فعالیت و زحمت شبانه روزی همکاران بنده در این گمرک می باشد.

وی در پایان به نقش سازمان بازرسی و نیز تعامل سازنده با بازرسی استان اشاره کرد و گفت خوشبختانه در حوزه ساماندهی امر تخلیه و بارگیری با تلاش مجموعه بازرسی توانستیم اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام دهیم و زحمات بازرسی استان را در این خصوص فراموش نشدنی و قابل تقدیر می‌دانیم.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *