امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

آمار عملکرد تجاری گمرکات کردستان در ۳ ماهه امسال  

تجارت خارجی گمرکات کردستان در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ از مرز ۱۶۴ میلیون دلار گذشت. 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۲۴8
زمان انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹ بعد از ظهر
57 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان کردستان، میزان تجارت خارجی در سه ماهه نخست سال جاری از مسیر مرزهای استان کردستان از لحاظ وزنی بیش از ۳۴۰ هزار تن و از حیث ارزش بالغ بر ۱۶۴ میلیون دلار رقم خورده است.

فرامرز امیدی ناظر گمرکات کردستان با اعلام این خبر گفت: طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ صادرات کالا از حوزه نظارت گمرکات کردستان از لحاظ وزنی بیش از ۳۳۴ هزار تن و از حیث ارزش رقم نزدیک به ۱۲۴ میلیون دلار را نشان می دهد.

امیدی ۱۰ قلم اول صادراتی از مرزهای استان را گوجه فرنگی، تراکتور کشاورزی، هندوانه، سیب درختی، تخم مرغ خوراکی، انواع بستنی، گرانول، شیرخشک صنعتی و نایلون کیسه‌ایی برشمرد.که به مقصد ۱۵ کشور جهان شامل عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان، هند، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقزستان و بلغارستان ارسال شده است.

ناظر گمرکات کردستان همچنین از واردات نزدیک به ۶ هزارتنی انواع کالا به ارزش بیش از ۴۰ میلیون دلار طی همین مدت از حوزه نظارت خبر داد و عمده کالاهای وارداتی را شمش طلا، شمش آلومینیوم، کالاهای واسطه‌ای و ماشین‌آلات و قطعات خط تولید نام برد که از کشورهای عراق، امارات متحده عربی، اتریش، چین، ایتالیا، آلمان، و ترکیه به کشور وارد و درکوتاه ترین زمان ممکن ترخیص شده اند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *