امروز سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

پرویزخان رتبه نخست، ترانزیت در کشور را دارد

در آیین افتتاح و بهره برداری از ساختمان های درب خروج صادرات و یگان حفاظت گمرک پرویزخان،ناظر گمرکات کرمانشاه، از جایگاه ویژه پرویزخان در تجارت جهانی یادکرد.
کد خبر: 1101403280
زمان انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹ بعد از ظهر
24 بازدید

در مراسمی با حضور مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران ،ناظر گمرکات استان کرمانشاه فرماندار قصرشیرین و جمعی از مسولان پروژه ساختمان یگان حفاظت و درب خروج صادرات اداره کل گمرک پرویزخان به بهره برداری رسید، ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: پرویزخان رتبه اول ترانزیت کشور را دارد.

علی اصغر عباس زاده افزود: پرویزخان از مرزهای مهم و راهبردی کشور است و الان هم به جایگاه خود در سازمان جهانی گمرک دست پیدا کرده است.

وی گفت:روزانه میانگین ۶۵۰ کامیون ترانزیت سوخت از این مرز انجام و همچنین تعداد ۵۰۰ دستگاه کامیون صادرات به عراق صادر می‌شود.

وی گفت: این مرز مهم نیازمند توجه به زیرساخت‌ های مناسب است و باید این حجم زیاد مبادلات تجاری در بستر زیرساخت‌های مناسب انجام شود لذا این دو ساختمان را در راستای ایجاد شرایط مناسب برای کارکنان مرزی که به صورت شبانه روز پای کار هستند امروز افتتاح کردیم.

وی گفت : اعتبار اولیه این پروژه ۶۶ میلیارد ریال بود و در زمینی به مساحت مجموعا ۳۱۷ مترمربع انجام شد.
فرماندار قصرشیرین در این مراسم با تقدیر از مجموعه گمرکات کرمانشاه و پرویزخان در اجرای این پروژه گفت: شما سربازان صف اول اقتصادی کشور هستید و مقاوم اول کشور در ترانزیت طی چهار ماه گذشته را به خود اختصاص دادین لذا باید شرایطی فراهم شود که مردم شهرستان از مزایای مرز بهره مند شوند.

پرویزخان از مرزهای مهم و راهبردی کشور در حوزه مبادلات تجاری است و روزانه بالغ بر ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت در آن تخلیه و بارگیری می شود.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *