امروز سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
عضو اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد؛

لزوم هشدار جدی وزارت امور خارجه به کشور آذربایجان برای ایجاد اختلال در صادرات محصولات ایران

محمد یوسفی آرامش، عضو اتاق بازرگانی ایران و صادرکننده ایرانی در مصاحبه با اخبار گمرکی نسبت به صادرات مواد غذایی ایران به روسیه و عبور آن به صورت ترانزیت از خاک آذربایجان، اعلام نگرانی جدی کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۳۰۵
زمان انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵ بعد از ظهر
38 بازدید

یوسفی آرامش به اخبار گمرکی گفت: فصل صادرات مرکبات نزدیک است، حداقل روزی صد تریلی مواد غذایی از ایران به روسیه می رود، با توجه به تشدید تنش ها بین آذربایجان و ارمنستان در خصوص کوریدور زنگ زو، به نظر می رسد قرار است دولت آذربایجان به بهانه های واهی، موجب اذیت و آزار رانندگان ایرانی و کامیون های ترانزیتی ایران شود. قبلا این مورد بارها پیش آمده و بار صادرکنندگان ایرانی فاسد و یا با تاخیر بسیار به روسیه رسیده است.

یوسفی آرامش اضافه کرد: به اندازه کافی در داخل بحران داریم و از وزیر محترم امور خارجه، عباس عراقچی خواهش  جدی دارم که به صورت جدی در خصوص ایجاد احتمالی اختلال برای محصولات ایرانی با دولت کشور آذربایجان وارد مذاکره شوند و تذکر دهند، این اقدامات قبل از فصل صادرات باید اعمال شود.

وی همچنین افزود: حالا برای همه ما مثل روز روشن است که ترکیه رقیب جدی استراتژیک صادراتی ایران است، دولت ترکیه کوچکترین کمکی در دوز زدن تحریم ها به ما نمی کند و هزینه های هنگفت از تجار ایرانی طلب می کند. نباید به هیچ وجه اجازه دهیم که مرز زمینی با ارمنستان از دست برود، چرا که ارمنستان آلترناتیو مهم ایران برای دور زدن تحریم های آمریکاست.

یوسفی همچنین از صادرکنندگان ایرانی خواست تا نهایت مراقبت از شرایط نگهداری کالاهای خود را افزایش داده و تریلی های صادراتی را پیش از صادرات ضد عفونی کرده و از بسته بندی های نانو برای نگهداری بیشتر بار کمک بگیرند. وی همچنین نقش فعال سازی بیمه کلوز آ و استثنائات آن را در چنین شرایط حساسی مهم دانسته و تاکید کرده که صادرکنندگان تا حد ممکن از تعهد زمانی به مشتریان خود بپرهیزند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *