امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

رشد بیش از ۵۰ درصد صادرات کالا از گمرکات گلستان

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷۱ میلیون دلار کالا از این استان صادر شد که ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.
کد خبر: 1101403308
زمان انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸ بعد از ظهر
3 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان گلستان، شهریار شهریاری در گزارشی اظهار کرد: گلستان جزو معدود استان‌های کشور به شمار می رود که میزان صادرات کالا از کمرگات آن بیشتر از واردات است که با توجه به تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای آسیای میانه به ویژه ترکمنستان، تخلیه و بارگیری در گمرکات استان از جمله اینچه‌برون روند روبه رشدی دارد.
به گفته شهریاری در مدت مشابه سال قبل ۱۱۴ میلیون دلار کالا از گمرکات استان گلستان صادر شده بود.
پسته فندقی ، کامپاند پلی اتیلن ، پنیر ، ید ، لوله ها و پروفیل ها ، میله های آهنی یا فولادی ، پلی استایرن ، خوراک آماده آبزیان ، تخم مرغ ، نئوپان ، ده قلم کالای اول صادراتی از نظر ارزش بوده است.
در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳ عمده کالاهای صادر شده از گمرکات استان گلستان به کشورهای ترکمنستان ، قزاقستان ، عراق ، ازبکستان ، پاکستان ، افغانستان ، ارمنستان ، فدراسیون روسیه ، بلغارستان ، رومانی به ترتیب ارزش دلاری ده کشور اول بوده است
در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان – ترکمنستان – ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *