امروز شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

شرکت انبارها و خدمات گمرکی ایران، بازوی لجستیکی مرزبانان اقتصادی کشور است

مدیرعامل شرکت انبارها و خدمات گمرکی ایران، این شرکت را با ۶ دهه قدمت به عنوان بازوی لجستیکی و مورد اعتماد و امین مرزبانان اقتصادی کشور در ارائه خدمات به تجار و صاحبان کالا معرفی کرد.
کد خبر: 110140116
زمان انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰ بعد از ظهر
46 بازدید

به گزارش ایرنا، حمیدرضا کیا منفرد در نشست مشترک بررسی همکاری های دو جانبه بین شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با گمرک ایران افزود: تلاش مدیران و کارکنان دو مجموعه گمرک ایران و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران همواره بر ارائه خدمات مطلوب در حوزه تجارت خارجی کشور بوده است.

وی با تاکید بر ادامه روند هم افزایی و همکاری سازنده بین معاونت های این دو مجموعه به منظور توسعه خدمات لجستیکی در گمرکات اجرایی افزود: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در زیر ساخت‌ها و تجهیزات عملیاتی و انجام فعالیت تخلیه و بارگیری در حوزه ریلی و جاده ای و نگهداشت و انبارداری کالاها در دو مجموعه تابعه، به دنبال بهره گیری از ظرفیت کامل عملیاتی آنها هستیم و حضور این شرکت در ترمینال ریلی آپرین به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا را نیز دستور کار شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت انبارها و خدمات گمرکی ایران  ادامه داد: در ۲ سال گذشته نسبت به ارتقا تجهیزات و ماشین آلات عملیاتی و لجستیکی در سراسر شرکت ها و شعب تابعه اقدام کرده ایم و سرمایه گذاری در حوزه تجیزات سنگین عملیاتی نیز در سال جاری صورت خواهد پذیرفت. همچنین در محدوده لجستیکی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره) نیز به عنوان مرجع تحویل گیرنده حضور داشته ایم و سرمایه گذاری در این شهر فرودگاهی برای توسعه خدمات در دستور کار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران قرار گرفته است.

کیا منفرد به انتفاع بازنشستگان کشوری به عنوان سهامداران اصلی این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: قرارداد بلندمدت همکاری دو جانبه می تواند موجب توجیه پذیری سرمایه گذاری شرکت در زیر ساخت‌های عمرانی و تجهیزاتی و حضور در سایر نقاط گمرکات اجرایی به منظور ارائه خدمات انبارداری و تخلیه و بارگیری در نزد سهامدار شرکت باشد.

وی افزود: هم افزایی واحدهای حراست دو مجموعه می تواند از بروز تخلفات و جلوگیری از قاچاق کالاهای صادراتی و وارداتی در گمرکات مرزی پیشگیری کند.

 شرکت انبارها و خدمات گمرکی ایران، بازوی لجستیکی مرزبانان اقتصادی کشور است

در ادامه، رییس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز گفت: اولویت اصلی در انتخاب مراجع تحویل گیرنده کالا، باید اهلیت آنان برای ارائه خدمات لجستیکی و نگهداشت کالاهای گمرکی، مدنظر قرار گیرد.

مصطفی قنادها ادامه داد: این شرکت با استقرار در ۵۰ نقطه گمرکی و با برخورداری از منابع و سرمایه های خویش از جمله بیش از ۱۸۰۰ نفر نیروی انسانی با بدنه کارشناسی و مدیران متخصص، تجهیزات و ماشین آلات عملیاتی، اماکن گمرکی در تهران، سهلان، جلفا، بازرگان، یزد و… به عنوان یکی از بزرگترین مراجع تحویل گیرنده کالا در کشور شناخته می شود.

در ادامه این نشست، معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران با اشاره به لزوم افزایش تلاش و همکاری سازمان های دخیل در امر تجارت برای بهبود فرآیندها و خدمات گمرکی و تجاری در سال موسوم به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، بهره گیری از فناوری ها، تجهیزات و روش های مدیریتی نوین جهت نگهداری کالا در انبارها و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این نشست معاونان گمرک ایران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در ارتباط با توسعه همکاری های دو جانبه و سازنده در راستای ارایه خدمات کمی و کیفی به تجار و صاحبان کالا پرداختند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *