امروز سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

رشد ۵ درصدی صادرات گمرک یزد در سال ۱۴۰۰

مدیرکل گمرک استان یزد از رشد ارزش و وزن کالاهای صادراتی و وارداتی این گمرک در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن خبر داد.
کد خبر: 813
زمان انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ قبل از ظهر
136 بازدید
مدیرکل گمرک یزد

🔹به گزارش روابط عمومی گمرک یزد، محمدحسین سلمانی با اشاره به عملکرد گمرک یزد در سال ۱۴۰۰، اظهارداشت: در سال گذشته سه میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۶۴ تن کالا به ارزش ۴۹۱ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۹۲۵ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۵ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

🔹وی میزان واردات در این مدت را ۱۰۳ هزار و ۷۰۶ تن به ارزش ۲۶۷ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۳۲۷ دلار عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۸۴ درصد و از حیث ارزش ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد

🔹سلمانی کاشی و سرامیک، مقاطع و سازه های فولادی شامل میلگرد، پروفیل و شمش فولاد، انواع نایلون و گرانول، انواع هیدرو کربن های سبک و ترکیبات مولیبدن را عمده ترین کالاهای صادراتی استان درسال گذشته ذکر کرد که اکثرا به کشورهای همسایه شامل عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان و عمان صادر شده است.

🔹مدیرکل گمرک یزد، عمده کالاهای وارداتی استان را گوشت گوساله و مرغ منجمد، مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید و صنعت، الیاف آکرلیک و ضایعات کاغذ و مقوا ذکر کرد که بیشتر از کشورهای ترکیه، چین، امارات متحده عربی، ایتالیا، برزیل، هلند، عراق و آلمان به کشور وارد شده است.

🔹سلمانی با اشاره به نامگذاری سال جدید به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: گمرک یزد همیشه پذیرای تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان و بخش غیر دولتی به ویژه شرکت های دانش بنیان بوده و آمادگی دارد مشکلات آنان را پیگیری و تاحدامکان رفع کند .

🔹وی با اشاره به تسهیلات گمرک جمهوری اسلامی در سال جاری برای شرکت های دانش بنیان، اظهارداشت: پذیرش معافیت حقوق ورودی ماشین آلات خط تولید و پذیرش ضمانت نامه بانکی یکساله صرف نظر از زمان مراجعه به گمرک برای حقوق ورودی قطعات یدکی و مواد اولیه وارداتی این شرکت ها از جمله تسهیلات گمرک به شرکت های دانش بنیان است.

🔹سلمانی همچنین اخذ ضمانت نامه بانکی به جای دریافت نقدی حقوق ورودی و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، دریافت تضمین بیمه ای برای رویه های ترانزیت خارجی و داخلی، اخذ ضمانت نامه یکساله برای کالاهای مشمول عوارض صادراتی، معافیت حقوق ورودی ماشین آلات واحدهای تولیدی، ارزیابی کالای صادراتی درمحل و خارج از ساعت اداری،استرداد حقوق ورودی مواد و کالای وارداتی به کار رفته در کالاهای صادراتی، تسهیلات ویژه برای فعالان مجاز اقتصادی و اعمال رویه ورود موقت و استرداد حقوق ورودی کالاهای وارداتی به کار رفته در صادرات را از جمله حمایت های گمرک از صادرکنندگان ذکر کرد.

🔹مدیرکل گمرک استان یزد در پایان بیان اینکه بسته حمایتی گمرک حاوی جزییات کامل تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی به ویژه شرکت های دانش بنیان است، ابراز امیدواری کرد: صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی با مطالعه دقیق این بسته حمایتی از تسهیلات در نظر گرفته شده به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *