امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تاکید رییس کل گمرک ایران بر ارائه خدمات مطلوب گمرکی به زائران حسینی در مراسم اربعین

علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران ضمن اعلام آمادگی گمرک برای ارائه خدمات و تسهیلات گمرکی به زائران عتبات عالیات در مراسم اربعین حسینی، بر تلاش حداکثری مدیران و کارکنان  گمرک به منظور تسریع و تسهیل انجام امور گمرکی زائران تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۳۴۰
زمان انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ بعد از ظهر
155 بازدید

۶۷به گزارش رسانه اخبار گمرکی_اقتصادی، علیرضا مقدسی در جلسه ستاد اربعین گمرک جمهوری اسلامی ایران که با حضور معاون امور گمرکی و تنی چند از مدیران ستادی این سازمان برگزار شد، با اشاره به لزوم هماهنگی بین گمرکات ایران و عراق برای تردد آسان و بدون معطلی زائران از مرزهای دو کشور، تعامل دفتر همکاری های بین الملل گمرک ایران و گمرک عراق در راستای اتخاذ تصمیمات مشترک برای تسهیل در تردد زائران را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: به رغم کمبود امکانات و حجم بالای تردد زائران از مرزهای زمینی دو کشور در روزهای منتهی به اربعین حسینی، مدیران ستادی و اجرایی گمرکات مرزی خدمات دهنده به زائران به نحوی عمل کنند که هم بهترین خدمات به زائران ارائه شود و هم کنترل های لازم و اعمال مقررات به خوبی صورت گیرد.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه بیشترین تردد زائران عتبات عالیات در مراسم اربعین حسینی از مرز مهران در استان ایلام و شلمچه در استان خوزستان انجام می شود، فراهم ساختن شرایط مناسب برای رفت و برگشت زائران در حوزه امور گمرکی را حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: گمرکات چذابه، سومار و حاج عمران نیز در ایام برگزاری مراسم اربعین، خدمات گمرکی به زائران ارائه خواهند کرد.
وی معاونین و مدیران مرتبط با  بحث تردد زائران را به انجام بازدید های مستمر و میدانی از گمرکات مرزی ارائه دهنده خدمات به زائران  به منظور احصای مشکلات و رفع نیازها فراخواند و افزود: حضور مدیران گمرکات ستادی، علاوه بر تسریع و تسهیل خدمات گمرکی، موجب دلگرمی و افزایش انگیزه  کارکنان شریف و زحمتکش گمرکات مرزی خواهد شد.

مقدسی همچنین با اشاره به اهمیت تشکیل ستاد اربعین در ساختمان مرکزی گمرک جمهوری اسلامی ایران، ارتباط مستمر مدیران گمرکات مرزی با این ستاد و اطلاع از آخرین تصمیمات و سیاست های متخذه در جهت خدمات رسانی مطلوب به زایران و هماهنگی با سایر سازمان های همجوار را مورد تاکید قرار داد.

بر پایه این گزارش، فرود عسگری، معاون امور گمرکی گمرک ایران نیز در این نشست گفت: برای سهولت در تردد زائران در گمرکات مرزی مقرر شد صدور مجوزهای خروج موقت وسایل نقلیه حامل تجهیزات و کالاهای مورد نیاز موکب ها و خودرو های زائران در مبدا استان ها انجام شود.
وی تاکید کرد: این موضوع پیش از این‌ نیز طی بخشنامه ای به گمرکات مرتبط ابلاغ شده است.
معاون امورگمرکی کمرک ایران ضمن تاکید بر انجام هماهنگی با گمرکات مرزی عراق برای صدور مجوز های خروج موقت، از آمادگی مدیران زیر مجموعه این معاونت از جمله دفاتر صادرات و واردات در این زمینه خبر داد.
این گزارش حاکی است، معرفی نماینده دفتر فناوری اطلاعات گمرک ایران برای بررسی موضوعات مرتبط و هماهنگی کارشناسان بخش آی تی گمرکات مرزی با وی جهت رفع مشکلات احتمالی از دیگر مواردی بود که در جلسه ستاد اربعین مطرح شد.

شایان ذکر است که در این جلسه مدیر کل دفتر واردات، مدیرکل دفتر صادرات، معاون دفتر آمار و پردازش اطلاعات و معاون اداره کل حقوقی به صورت حضوری و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، معاون دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد، مدیرکل گمرکات ایلام و مدیر کل گمرک خرمشهر به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *