امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳

تشریح عملکرد گمرک خراسان شمالی در دیدار نماینده مردم شریف استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با مدیر گمرک استان

وحیدی نماینده مردم شریف استان خراسان شمالی در خانه ملت، ضمن حضور در گمرک استان و دیدار با عباس باقری مدیر این گمرک، از نزدیک وضعیت فعالیت گمرک استان و چگونگی خدمات رسانی به فعالان اقتصادی و ذینفعان گمرک را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۱۸۰
زمان انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ بعد از ظهر
116 بازدید

در این نشست موضوعات مربوط به نحوه تخصیص ارز به واحدهای تولیدی و مشکلات واردات و صادرات فعّالان اقتصادی استان مورد بحث و‌ تبادل نظر قرار گرفت .

باقری در ادامه بیان داشت : مجموعه گمرک استان خراسان شمالی با همکاری و تعامل با سایر دستگاه های همجوار نسبت به رفع موانع و تسهیل در صادرات کالا، گام‌ های مؤثری برداشته است که این روند همچنان ادامه دار خواهد بود .

وی همچنین گفت: در راستای رونق اقتصادی و ارائه تسهیلات صادراتی در شرایط فعلی، راه اندازی و تاسیس پایانه صادراتی ریلی و دریافت سهمیه واگن برای استان و استفاده از پتانسیل گمرک در این زمینه بسیار راه گشا خواهد بود که نیازمند تلاش و اهتمام مسئولین استان و بویژه نمایندگان مجلس در خانه ملت در جهت تسریع و تسهیل در اخذ مجوز های مربوطه خواهد بود.

مدیر گمرک خراسان شمالی همچنین اظهار داشت: پیگیری هایی از سوی استاندار خراسان شمالی درجهت دریافت مجوز واردات خودرو و لاستیک از استان خراسان شمالی و قرار گرفتن گمرک استان جزو گمرکات تخصصی واردات کالاهای مذکور و انجام تشریفات گمرکی واردات خودروهای وارداتی جانبازان استان از گمرک استان، صورت گرفته است که امید است این موضوع نیز در گمرک استان اجرایی گردد.

در پایان وحیدی ، ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه و شبانه روزی گمرک استان در جهت ارائه خدمات گمرکی به تجّار و بازرگانان ، قول مساعد داد که در جهت پیگیری و حل مسائل و مشکلات مطرح شده در جهت رفع نیازمندی های استان و همچنین ارتقاء کیفیت و توسعه خدمات گمرکی در استان اقدام مقتضی صورت پذیرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *