امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

طی سال ۱۴۰۱ روند افزایش ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات خراسان شمالی

مدیر گمرک خراسان شمالی ارزش کالاهای صادراتی از گمرک استان را بیش از 130 میلیون دلار عنوان نمود .
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۷
زمان انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۷ قبل از ظهر
218 بازدید

عباس باقری، مدیر گمرک خراسان شمالی گفت در سال ۱۴۰۱ ، بیش از ۱۹۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۰ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۸۲ دلار ، از طریق گمرک خراسان شمالی به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۵۱ درصد و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۸۷ درصد ، رشد داشته است .

وی کالاهایی همچون : محصولات پتروشیمی (کود اوره، پودر کریستال ملامین) ، مقاطع فولادی، شمش آلومینیوم ، ورقه های اسفنجی، محصولات پلاستیکی،رب گوجه فرنگی ، آب معدنی ، زعفران ، بلوک بتنی ، اسید سیتریک ، هیدروکسید سدیم، سنگ آهک ، بوکسیت شیلی ، گرانول و …. را به عنوان عمده کالاهای صادراتی یاد کرد که به عمده کشور های افغانستان ، آذربایجان و گرجستان، ایتالیا ،عراق و … صادر شده اند .

باقری همچنین افزود : در این مدت واردات کالا توسط این گمرک بیش از ۳۴ هزار و ۷۴۰ تن کالا به ارزش ۹۱ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۸۸۸ دلار بوده است که با رشد ۱۴ درصدی از لحاظ وزن و همچنین رشد ۶۰ درصدی از لحاظ ارزش کالا مواجه بوده است .
اغلب کالاهای وارداتی نیز در این مدت شامل چراغ قوه، قطعات کمپرسور، دستگاه بذر کار, سنگ آلومینیوم ، گوشت مرغ منجمد ، ماشین آلات قالب گیری و خط تولید ، کولر اسپیلت ، یونیت خارجی کولر گازی ، نیکل ، پارچه ، کنتور گاز ، الکترود زغالی،شکرخام ،پودر آلومینا، برنج ،شمارشگر کنتور، فیلتر المنت و … بوده که از عمده کشورهای چین ، ترکیه، آلمان، پاکستان و توسط برخی تولید کنندگان و همچنین بخش خصوصی وارد استان گردیده است.

مدیر گمرک خراسان شمالی ، همچنین از واردات ۲۷ هزار تن کالای اساسی ( شامل گوشت مرغ منجمد و برنج ) به ارزش ۳۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد از لحاظ وزن و ۵۸ درصد از لحاظ ارزش دلاری رشد داشته است

باقری تصریح نمود، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال درآمد توسط گمرک خراسان شمالی کسب گردیده است که نسبت به سال قبل بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است . از این میزان درآمد ۵۷ درصد از سهم درآمد سالانه گمرک مربوط به درآمد ملی و ۴۱ درصد آن متعلق به مالیات بر ارزش افزوده و الباقی آن مربوط به درآمد های استانی است .

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *