امروز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳

گمرگات استان هرمزگان در رتبه برتر مبادلات تجاری کشور

ناظر گمرکات استان هرمزگان از کسب رتبه برتر گمرگ این استان از حیث  مبادلات تجارت خارجی (صادرات و واردات )  بین ۳۱ استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۳۵۶
زمان انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲ بعد از ظهر
8 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی به نقل از  روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات هرمزگان؛ ناظر گمرکات استان “محمد رضا آگاهی “ با بیان این مطلب که در شش ماهه نخست سال ۱۰ هزار و ۱۱۸ دستگاه خودرو از گمرکات استان هرمزگان ترخیص گردیده است اظهار داشت: گمرکات استان هرمزگان توانست در بین ۳۱ استان دیگر رتبه نخست مبادلات تجارت خارجی (صادرات و واردات ) را به خود اختصاص دهد.

وی افزود :در مجموع در ۶ ماهه نخست امسال ۲۸ درصد از وزن و ۲۶.۳ درصد از ارزش کل مبادلات کشور از گمرکات استان هرمزگان صورت پذیرفته است.
ناظر گمرکات استان بابیان اینکه در این مدت  ۱ میلیون و ۱۹۲ هزار تن کالای اساسی از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است تصریح کرد عمده کالاهای وارد شده شامل ۶۱ هزار تن گوشت، ۱۱ هزار تن مرغ، ۱۹۶ هزار تن برنج، ۱۳۸ هزار تن گندم،  ۵ هزار تن دارو  و … بوده است

آگاهی مقوله مهم صادرات نیز اشاره ای داشت و گفت: ۲۰  میلیون و ۸۲۷ هزار تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۴۹۹ میلیون دلار از طریق گمرکات استان هرمزگان به خارج از کشور صادر شد.

محمدرضا آگاهی عمده کالاهای صادراتی را شامل مشتقات نفتی – چدن ، آهن و فولاد _سنگ فلز _ مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از آن – مس و مصنوعات آن بوده است که به کشورهای  هدف صادر شده است.

آگاهی با بیان این مطلب عنوان نمود،در ۶ ماهه امسال  ۳ میلیون و ۹۴۴ هزار تن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۸۴۳ میلیون دلار از گمرکات استان هرمزگان وارد کشور و ترخیص گردیده است.

مدیر کل گمرگ شهید رجایی  از افزایش ۲۵ درصدی در آمد گمرکات در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد  و گفت: درآمد گمرکات استان هرمزگان در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ به ۳۸۸ هزار و ۹۹۷ میلیارد ریال رسید.

به گفته آگاهی طی مدت یاد شده ۳ میلیون و ۲۹۱ هزار تن کالا در رویه  ترانزیت خارجی از گمرکات استان هرمزگان ترانزیت گردیده است  که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *