امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی ده ماهه سال ۱۴۰۲ تحقق پیدا کرد

ارزش تجارت خارجی بیش از ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلاری گمرکات استان کردستان

حجم مبادلات تجاری حوزه نظارت گمرکات کردستان در ده ماهه سال ۱۴۰۲ به رقمی بیش از ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تن انواع کالا به ارزش بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار رسید .
کد خبر: 5528
زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲ بعد از ظهر
59 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات کردستان، سرپرست  حوزه نظارت گمرکات کردستان ضمن گرامیداشت روز جهانی گمرک و تبریک زادروز امیرالمومنین حضرت علی ( ع ) و روز مرد به همه کارکنان گمرکات سراسر کشور به ویژه همکاران شریف و صبور گمرکات استان مرزی کردستان و خانواده آنها ؛ از صادرات بیش از یک میلیون و ۳۴۱ هزار تنی انواع کالا به ارزش ۶۷۸ میلیون دلار از طریق گمرکات کردستان به کشورهای هدف صادراتی خبر داد و افزود از این مقدار ۹۱۲ هزار تن به ارزش  ۴۱۸ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار  و صادر گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۴ درصدی وزنی و افزایش ۲۲ درصد ازنظر ارزش برخوردار بوده است .

امیدی گفت : عمده کالاهای صادراتی شامل: محصولات کشاورزی و باغی ، مصنوعات فلزی و پلاستیکی ، فرآورده های لبنی ، کاشی و سرامیک ، انواع جام (شیشه) و فرش می باشدکه به مقاصدکشورهای عراق ، سوریه ، افغانستان ، امارات متحده عربی ، روسیه ، ترکیه آذربایجان ، پاکستان ، گرجستان و کویت صادر شده است .

بر اساس این گزارش : میزان واردات قطعی و موقت از مبادی مرزی استان ۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۵۸۷ میلیون دلار بوده که از این مقدار بیش از ۳۲ هزار تن به ارزس ۳۶۱ میلیون دلار واردات قطعی بوده که به لحاظ ارزش ۳۰۶ درصد رشد نشان می دهد .

عمده کالاهای وارداتی شامل: شمش طلا ، کالاهای واسطه ایی ، ماشین آلات و قطعات خط تولید ، مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان است که از مبدا کشورهای عراق ، اسپانیا ، آلمان ، امارات متحده عربی ، ترکیه و چین وارد و در کوتاه ترین زمان ممکن ترخیص شده اند .

وی خاطرنشان ساخت طی ده ماهه ۱۴۰۲ تشریفات گمرکی بیش از دو میلیون و ۷۵ هزار تن انواع کالای ترانزیتی از طریق گمرک باشماق انجام گرفته که از این مقدار یک میلیون و ۵۷۵ هزارتن انواع کالا تحت رویه ترانزیت مبدا به کشور ورود گردیده است . که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی رشد ۴۶ درصدی را نشان می دهد .

درآمد گمرکات کردستان در ده ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش  ۱۲درصدی برخوردار بوده است

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *