امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مبادلات تجاری گمرک پرویزخان به بالغ بر پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: مبادلات تجاری گمرک پرویزخان در سال گذشته نزدیک به ۶ میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۱۲۰
زمان انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶ بعد از ظهر
13 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی-اقتصادی ؛ رضا قربانی گفت: ارزش مبادلات تجاری گمرک پرویزخان در سال گذشته را ۵ میلیارد و ۷۰۳ میلیون دلار به وزن ۸ میلیون و ۱۳۴ هزار تن عنوان کرد و گفت:   این میزان تجارت  نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی در غرب کشور است.

قربانی تصریح کرد: این میزان تجارت در بخش های مختلف صادرات، ترانزیت و دیگر رویه های گمرکی است که از این مرز انجام شده است.

قربانی تصریح کرد:  در حوزه صادرات  یک میلیارد و ۲۳۴هزار دلار کالا  به وزن ۲ میلیون و ۷۸۹ هزارتن به عراق صادر شده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۷ درصدی از نظر ارزش دلاری و رشد یازده درصدی از نظر  وزنی دارد. وی گفت: گمرک پرویزخان در حوزه صادرات سهم ۳۶ درصدی صادرات  استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است.

قربانی در ادامه گفت: در حوزه ترانزیت شاهد رشد ۳۱۶ درصدی ارزش دلاری هستیم و از نظر وزنی هم ۳۴۶ درصد رشد داریم. وی ارزش دلاری ترانزیت مبدا در این گمرک را  یک میلیارد و ۶۹۰ هزار دلار به وزن ۴ میلیون تن عنوان کرد و گفت: مازوت، نفتا، روغن صنعتی ، بیتومین مهم ترین کالاهای ترانزیتی از پرویزخان هستند.

وی گفت: ترانزیت این مرز به بنادر جنوبی کشور و از آنجا به کشورهای امارت و هند انجام می‌شوند.

وی گفت: بنا بر اعلام رئیس کل گمرک ایران پرویزخان مرز نوظهور ترانزیت  در کشور است و حجم مبادلات تجاری گویای این واقعیت است. گمرک پرویزخان از گمرکات مهم کشور است که  روزانه تشریفات گمرکی ۲ هزار کامیون در آن انجام می‌شود

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *