امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد ۳۷ درصدی درآمدهای وصولی گمرک یزد در سال ۱۴۰۲ 

مدیرکل گمرک یزد گفت: میزان درآمد وصولی این گمرک و واریزی به خزانه  با رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال گذشته  به بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال رسید. 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۱۲۲
زمان انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱ بعد از ظهر
18 بازدید

محمد حسین سلمانی میزان حقوق ورودی وصولی گمرک یزد در سال۱۴۰۲را بیش از ۳ هزار و۴۳۹میلیارد ریال ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۲۰ درصد دارد.

وی ادامه داد: رشد۲۰درصدی حقوق ورودی وصولی گمرک یزد در سایه کاهش نرخ حقوق گمرکی و سود بازرگانی در سال گذشته  و کاهش حقوق گمرکی کالاهای اساسی  وشیرخشک و ماشین‌آلات و تجهیزات و مواداولیه  بر اساس تبصره های ۶ و۷ قانون بودجه از ۴ به یک درصد محقق شده که نشان دهنده افزایش حجم عملیات و مبادلات تجاری است.

مدیرکل گمرک یزد  میزان مالیات بر ارزش افزوده وصولی را بیش  از۶هزار و۸۹۶ میلیارد ریال ذکرکرد و گفت: میزان مالیات وصولی در گمرک یزد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۳۷ درصد را نشان می دهد.

سلمانی میزان درآمد وصولی سایر عوارض گمرکی در سال گذشته را  بیش از۶۳۷ میلیارد ریال و درآمد های استانی را بیش از ۶۲ میلیارد ریال ذکر کرد.   وی اظهارداشت: درآمد استانی این اداره کل نسبت به پیش بینی مصوب در قانون بودجه ۵۳ درصد و  در مقایسه با مدت مشابه  در سال گذشته۱۲۲درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک یزد  افزود: گمرک استان در سال گذشته برای جبران کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی، فعالان اقتصادی مجاز و شرکت های دانش بنیان و نوآور بیش از ۴ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی به جای وصول نقدی حقوق ورودی وعوارض صادراتی، دریافت کرد که از این میزان بیش از ۲۶ میلیارد ریال آن در سال جاری وصول می شود

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *