امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
در نشست با هیأت رئیسه اتاق بازرگانی؛

مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند

معاون اول رییس جمهور رسوب کالا در مبادی گمرکی را از مهمترین دغدغه‌های دولت عنوان کرد و گفت: رویه کنونی در ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر یابد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۱۲۳
زمان انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶ بعد از ظهر
86 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی به نقل از خبرگزاری مهر،معاون اول رییس جمهور در دیدار با اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران راه‌های رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی بحث، ‌ بررسی و تصمیم‌گیری شد.

محمد مخبر روز یکشنبه در دومین جلسه با اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی، ‌ صنایع، ‌ معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه نجات اقتصادی کشور با مدیریت، منابع و خلاقیت مردم امکان‌پذیر است تصریح کرد: اتاق بازرگانی و اتاق تعاون مهمترین تشکلهای بخش خصوصی هستند که با آگاهی از وضعیت بازار و اقتصادی جامعه می توانند به حضور و مدیریت مردم در بخش اقتصادی کشور کمک شایان توجهی کنند و دولت به دنبال آن است که با بهره گیری از توانایی‌های بخش خصوصی و اتاق‌ها در راستای تحقق شعار سال گام بردارد.

معاون اول رییس‌جمهور افزود: اتاق‌ها و همچنین سایر تشکل‌ها فرصتی مهم برای تحقق شعار سال هستند که از ابتدای سال جاری به صورت سازمان یافته جلساتی با بخش خصوصی برگزار شده است و در این جلسات پیشنهادها و موانع برای حضور پررنگ فعالان اقتصادی و مردم در اداره اقتصاد کشور بررسی می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی و راهکارهای اتاق بازرگانی و دولت در این زمینه تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا با همکاری بانک مرکزی و اتاق برای مدیریت ارز، ‌رفع تنگناها و پوشش ریسک ارز در سریع‌ترین زمان ممکن کارگروه و تیمی تشکیل تا پیشنهادهای عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیاده‌سازی شود.

مخبر رسوب کالا در مبادی ورودی را یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت عنوان کرد و افزود: رویه کنونی در ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر یابد که اتاق بازرگانی به دلیل تجربیات گوناگون در واردات و صادرات کالا و همچنین تشکیل کمیته های تخصصی رسوب کالا در این اتاق پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی خود را به دولت ارائه نماید تا از تجربیات آنان در راستای جلوگیری از انبار شدن کالاها در مبادی گمرکات کشور استفاده شود.

رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی در راستای تحقق رشد صادرات ۳۳ درصدی نیز گزارش دیگر این جلسه بود که طبق آن برای تحقق اهداف رشد صادراتی و تولیدی کشور در چهار محور مدیریت بازار ارز، رفع چالش های ارزی صادرکنندگان، رفع تنگناهای ارزی وارد کنندگان و پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز بحث، ‌ بررسی و تصمیم گیری و مقرر شد تا این راهکارها در بانک مرکزی بررسی و اجرایی شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *