امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

گمرکات استان گیلان رتبه هفتم در واردات را در مقایسه با سایرگمرکات کشور کسب نمود

گمرکات استان گیلان در سالجاری ۲.۱۹ درصد از سهم وزنی و ۲.۴۶ درصد از ارزش دلاری مجموع مبادلات بازرگانی کشور را بخود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۱۱۰
زمان انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۴ قبل از ظهر
68 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان گیلان، صادق  برزگر ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی اعلام نمود گمرکات استان گیلان در سالجاری ۲.۱۹ درصد از سهم وزنی و ۲.۴۶ درصد از ارزش دلاری مجموع مبادلات بازرگانی کشور را بخود اختصاص داده و در رویه واردات قطعی در رتبه هفتم در مقایسه با سایر استانها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک انزلی  با بیان اینکه میزان واردات قطعی از گمرکات استان بیش از  ۲ میلیون و ۵۵۱ هزار تن بود، گفت: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش این میزان واردات دو میلیارد و ۴ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۸۳ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۶ درصد و از لحاظ دلاری ۳۱ درصد افزایش داشته است.

برزگر تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات گیلان به واردات کالاهای اساسی غلات، گوشت و روغن اختصاص یافته و سایر کالاها شامل چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ، مقوا، خمیر چوب، ماشین آلات و لوازم و قطعات آن است.

وی تاکید کرد: کالاهای وارداتی عمدتاً از کشورهای مبدا روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان و بلاروس بود که از طریق گمرکات استان گیلان ترخیص می‌شود و عمده کشورهای طرف معامله امارات متحده عربی، روسیه، سوئیس، چین، اسپانیا، هلند و ترکیه هستند

.  وی در ادامه با اشاره به آمار صادرات تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان صادرات قطعی از گمرکات استان گیلان به وزن یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵۵۰ تن و به ارزش ۷۶۱ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۵۱ دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش وزنی و ۳۵ درصد افزایش ریالی داشته است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی تصریح کرد: عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان عبارتند از محصولات نباتی، میوه‌ها، سبزیجات، صیفی‌جات، چای، محصولات معدنی و مصنوعات آن، محصولات شیمیایی، پتروشیمی، پلاستیکی همچنین محصولات صنایع غذایی است.

برزگر گفت: صادرات استان گیلان عمدتاً به کشور روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، عراق، اوکراین، هند همچنین بلاروس انجام می شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *