امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان خبر داد:

رشد ۴۹ درصدی درآمد گمرکات هرمزگان/ کسب رتبه اول مبادلات تجاری توسط گمرکات استان 

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان  گفت : گمرکات استان هرمزگان در سال گذشته درآمدی بالغ بر ۹۵۰ هزار و ۹۵۲میلیارد ریال داشته است که نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد رشد، رتبه نخست را کسب کرد. 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۱۱۲
زمان انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰ بعد از ظهر
1808 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی ،محمدرضا آگاهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: سهم صادرات غیر نفتی از میزان درآمد در گمرکات استان ۴۳میلیون و۵۴۸هزار تن به ارزش۱۲میلیارد  و۶۱میلیون دلار بوده است.

وی تاکید کرد: درآمد صادرات گمرکات استان هرمزگان در سال۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته۳۵درصد به لحاظ وزنی و ۵ درصد به لحاظ ارزشی افزایش داشته است.

آگاهی با اشاره به کشورهای که صادرات به آنها انجام شده ، بیان کرد: کشورهای چین ، امارات متحده عربی، عمان، هند، اندونزی  عمده کشورهای بوده اند که صادرات به آنها صورت گرفته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان به  عمده اقلام صادراتی اشاره کرد و گفت: اقلامی مانند مشتقات نفتی، چدن، آهن و فولاد، سنگ فلز،جوش و خاکستر، مواد پلاستیکی و اشیا پلاستیکی ساخته شده و مس بوده است.

آگاهی با اشاره به واردات و صادرات غیر نفتی از گمرکات استان هرمزگان، تصریح کرد: بالاترین حجم مبادلات تجاری کشور ( واردات ، صادرات )غیرنفتی از گمرکات استان هرمزگان مبلغی بالغ بر ۳۴میلیارد دلار بوده است که ۲۹ درصد کل مبادلات تجاری کشور از حیث ارزش بوده است .

وی با اشاره به واردات از گمرکات استان هرمزگان، افزود: همچنین میزان واردات گمرکات استان هرمزگان در سال گذشته هشت میلیون و۹۸۹هزار تن به ارزش۲۱میلیارد و۷۳۰میلیون دلار بوده است.

آگاهی با اشاره به آمار گمرک جزیره قشم در ایام تعطیلات نوروزی گفت: آمار ورودی خودرو از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳،تعداد۲۹۸هزار و۸۱۲ دستگاه خودرو و تعداد مسافر ورودی و خروجی به جزیره قشم یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۹۳۷ نفر بوده است که نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است .

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی علیرضا قنبری مدیر کل گمرک قشم و سایر همکاران در گمرکات تابعه افزود: با توجه به ماه مبارک رمضان پرسنل خدوم گمرک نسبت به ارائه خدمات شبانه روزی و با حداقل امکانات در کمترین زمان ممکن ، شرایط لازم برای ورود مسافران به جزیره قشم را فراهم کردند .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *