امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

از راه اندازی بازارچه پسابندر تا امضا تفاهم نامه ۶ بازارچه خرده فروشی با پاکستان

محمد علی خاشی ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان باحضور در برنامه زنده تلویزیونی بازتاب شبکه استانی هامون به تشریح عملکردونحوه ارایه خدمات گمرکات حوزه نظارت سیستان و بلوچستان پرداخت.
کد خبر: 11011401668
زمان انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ بعد از ظهر
207 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات سیستان و بلوچستان، ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات صورت گرفته گمرکات ریمدان و پیشین به عنوان مبادی رسمی شناخته همچنین بازارچه پسابندر راه اندازی و تفاهم نامه ۶ بازارچه خرده فروشی با پاکستان امضا شد.

محمد علی خاشی ناظر گمرکات استان گفت: فعالیت گمرکات استان در ۸ مرز که در مجموع مشتمل بر ۲۲ واحد گمرکی است .

وی افزود: ساعت کار در تمام گمرکات مرزی استان از ۷:۰۰ صبح تا ۱۵:۰۰ میباشد همچنین تا خروج اخرین کامیون کارکنان ما در محل کار حضور و فعالیت دارند.

ناظر گمرکات استان خاطرنشان کرد: همکاران ما در شرایطی بسیار سخت در گمرکات استان خدمت می‌کنند به طوریکه ۱۴۰ کلیومتر راه را پشت سر گذاشته تا بتوانند به موقع خدمات لازم را در مرزها به مردم ارائه دهند این در شرایطی است که در مرزهای استان، امکان اسکان همکار مقدور نیست و همکاران ما از ۵۰ کیلومتر تا ۴۰۰ کیلومتر روزانه تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: ساعت کاری همکاران ما در مرز میلک از ۷ صبح تا ۷ عصر و در مرز ریمدان تا ۳ بعداز ظهر و گاها تا ۹ شب مشغول ارائه خدمات برای مسافران هستند.  

خاشی گفت: معطل شدن رانندگان در صف صرفا نبود کارمند گمرک نیست عوامل بسیار زیادی هست که منتهی به معطلی رانندگان شود.بخش اعظم مشکلات ما زیر ساختی است. 

ناظر گمرکات استان گفت: قبل از سفر وزیر محترم کشور به استان اقداماتی بابت کوتاه شدن معطلی رانندگان صورت گرفته، از جمله این اقدامات یک ایجاد لاین در پایانه مرزی که بخشی از کالا از جمله گاز آهن آلات و قیر از آن مسیر خارج میشود.

وی بیان کرد: در سفر وزیر کشور به استان در خواست هایی دادیم و مشکلاتی را مطرح نموده که ایشان با عنایت به درخواست های ما دستورات لازم را صادر و استاندار محترم نیز پیگیری های ویژه انجام دادند.

خاشی اذعان کرد: با اضافه شدن ده واحد کاری از سال ۱۳۹۹ به استان گمرکات ریمدان و پیشین رسمی شدند همچنین بازارچه پسابندر نیز راه اندازی و تفاهم نامه ۶ بازارچه خرده فروشی با پاکستان امضا شده است. ولی متاسفانه برای این حوزه ها ساختار نیرو انسانی تعریف نشده .ما بشدت با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم
مدیر کل گمرک زاهدان گفت: با عقد قرارداد دستگاه دوم ایکس ری در میرجاوه،ریمدان و چابهار قرار دارد،گمرک ایران با شرکتهای خصوصی برای ۴ مرز میلک،ریمدان و چابهار و دومین دستگاه ایکس ری میرجاوه که به زودی افتتاح میشود همچنین اعتبار برای این مرزها منظور شده است.

وی در پایان از قول مساعد دکتر رضوانی فر ،رئیس کل گمرک ایران جهت تجهیز تمام مرزها به دستگاه ایکس ری خبر داد که این امر موجب رشد صادرات و واردات خواهد شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *