امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ناظر گمرکات هرمزگان عنوان کرد:

اسکن بیش از ۱۸۵ هزار کامیون توسط ایکس ری کامیونی در گمرک شهید رجایی

ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی از اسکن بیش 185 هزار کامیون توسط ایکس ری کامیونی با بهره گیری از ابزارهای الکترونیکی  در 8 ماه گذشته در گمرک شهید رجایی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۴۱
زمان انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹ بعد از ظهر
143 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی- اقتصادی و به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان ، حسین سعیدی گفت : بندر شهید رجایی  به واسطه موقعیت مکانی در بین بنادر ایرانی حوزه خلیج فارس از کمترین فاصله با امارات متحده عربی  برخوردار است که این موضوع منجر به افزایش ترخیص کالا از این گمرک به کشور امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس شده است.

🔹سعیدی اظهار داشت : در گذشته به سبب کمبود  دستگاههای ایکس ری و عملکرد کند دستگاههای ایکس ری  شاهد صف های طولانی کامیون ها برای انجام اسکن کانتینرها بودیم که خوشبختانه با همکاری گمرک ایران و شرکت های دانش بنیان  هم اکنون ۲ دستگاه ایکس ری در رویه های ترانزیت و صادرات و یک دستگاه در رویه واردات بطور شبانه روزی و ۲۴ ساعته توسط همکاران ما در واحد ایکس ری گمرک شهید رجایی مشغول بکار می باشند که با آنالیز و آپلود کانتینر در سامانه هوشمند در کمترین زمان ممکن بررسی می شود.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای اسکن شده ترانزیت و به مقاصد کشورهای همسایه از جمله افغانستان و آذربایجان و عراق می باشدوهمچنین کالاهای وارداتی بر اساس میزان تعیین شده طرح سلکتیویتی سامانه جامع امور گمرکی اسکن می گردند.

🔹سعیدی افزود : با تجهیز گمرکات استان هرمزگان  به ایکس ری کامیونی ضمن اسکن کامیون‌هادر رویه های کالاهای وارداتی ، صادراتی و ترانزیتی در محل بندر  شهید رجایی قطعاً مشکلات موجود در حوزه قاچاق کالا به نحوه چشم گیری رفع شده است.

زمان تقریبی اسکن هر دستگاه کامیون ۳۰ الی ۶۰ ثانیه می باشد.گمرک شهید رجایی بندرعباس بزرگترین گمرک کشور است که بیش ۵۴ درصد صادرات و واردات در آن صورت می گیرد

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *