امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
همزمان با هفته دولت صورت گرفت:

افتتاح دستگاه ایکس ری کامیونی گمرک دیر

همزمان با هفته گرامیداشت دولت طی مراسمی با حضور استاندار بوشهر، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر، فرماندار دیر و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی ، دستگاه ایکس ری کامیونی گمرک دیر به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ١١٠١۴٠١۴١٣
زمان انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۳ قبل از ظهر
119 بازدید

◀️به گزارش روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ، در این مراسم ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه گمرک دیر دومین گمرک بعد از گمرک بوشهر می باشد، که به دستگاه ایکس ری کامیونی مجهز شده است، گفت : این دستگاه طی سه ماه و با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیار ریال در زمینی به مساحت دو هزار متر و در محوطه بندر دیر آماده بهره برداری شده است.

◀️علی سلیمانی افزود: این دستگاه با استفاده از سیستم تصویربرداری پرسرعت و به‌صورت آنی، ناوگان سنگین حمل‌ونقل را تحت بازرسی خود قرار می‌دهد و اطلاعات لازم را در اختیار اپراتور قرار می دهد.

◀️وی با بیان اینکه گمرک به دنبال تجهیز گمرکات پر تردد و حساس به ابزارهای کنترلی و دستگاه ایکس ری می باشد ، گفت : با بهره برادری از این دستگاه کالاهای موجود در کانتینرها بدون توقف‌ های طولانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد رصد و بررسی قرار می گیرد که قطعا نقش بسزایی در تسهیل تجارت و ورود و خروج کالا به این بندر خواهد داشت.

◀️استاندار بوشهر نیز در این مراسم گفت : بندر دیر به واسطه نزدیکی با کشور قطر از ظرفیت بالایی نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور جهت صادارات و واردات کالا به این کشور برخوردار است.

◀️احمد محمدی زاده افزود: باید تلاش شود با تقویت زیرساختهای این بندر ضمن افزایش صادارات کالا به کشور قطر زمینه صادرات کالا به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس نیز فراهم گردد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *