امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
رییس مجمع نمایندگان اصفهان:

افزایش حقوق و مزایای کارکنان گُمرک در اصلاح قانون این سازمان مورد توجه قرار گیرد

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: افزایش حقوق، مزایا برای معیشت نیروهای گمرک باید در اصلاح قانون مورد توجه جدی قرار گیرد تا با بدون هیچگونه دغدغه و چشمداشتی بتوانند بهترین نظارت را بر واردات کالاها داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۹۲
زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ بعد از ظهر
236 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان اصفهان به نقل از خبرگزاری ایرنا،حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی روز شنبه در مراسم گرامیداشت “روز جهانی گمرک” در جمع کارکنان این مجموعه در اصفهان با بیان اینکه اصلاح قانون گمرک در دستور کار مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، اظهار داشت: بعضی از سازمانها و ارگانها برای انجام کار خوب باید بالاترین حقوق و مزایا را دریافت کنند، گمرک یکی از این سازمان ها محسوب می‌شود .

وی با تبریک روز جهانی گمرک، ادامه داد: کارکنان گمرک با اقشاری در ارتباطند که جزو تُجار و صادرکنندگان و واردکنندگان محسوب می شوند که بطور معمول با پول سر و کار دارند و در صورتیکه این نیروها از نظر حقوق و مزایا تامین شوند بطور قطع دهها برابر میزانی که به حقوق آنها اضافه می شود، درآمد این سازمان افزایش پیدا خواهد کرد و برای دولت کسب درآمد می‌کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: توسعه تجارت داخلی و خارجی یکی از کارهای گمرک است و در صورتیکه گمرک خوب، به موقع و در لحظه کار خود را انجام دهد بطور قطع توسعه صادرات و واردات در زمینه نیازهای ضروری محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید بجای صادرات نفت، صادرات غیر نفتی داشته باشیم و این مساله بعنوان یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مسوولان نظام است

حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی خاطرنشان کرد: توسعه صادرات غیر نفتی در سال های اخیر تا حدودی افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه ۱۰ درصد منابع دنیا در ایران قرار دارد ظرفیت‌های کشور ما خیلی بیشتر از این است.

وی بیان کرد: ظرفیت امروز ایران در زمینه صادرات غیر نفتی، در کمتر کشوری وجود دارد اما آنطور که باید و شاید از این ظرفیت‌ها استفاده نشده و در زمینه فرآوری محصولات و صادرات آنها اقدامات چندانی انجام نشده است .

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: صادرات محصولات پتروشیمی در سال‌های اخیر رشد خوبی پیدا کرده اما باید پیش از اینها بجای صادرات نفت خام، صادرات فرآورده های نفتی را در دستور کار قرار می دادیم.

وی گفت: بعضی مواقع کوته نظری ها و مافیای موجود، موجب صادرات مواد خام شده و سنگ و مواد خام صادر شده، در صورتیکه فرآوری شده آن با قیمت چندین برابری وارد کشور شده است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی ادامه داد: توسعه صادرات غیر نفتی با تلاش های کارکنان گمرک جمهوری اسلامی محقق خواهد شد و در این زمینه معیشت این نیروها باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کارکنان گمرک هیچگونه تعطیلی ندارند و بصورت شبانه روزی در حال خدمت به نظام و مردم ایران اسلامی هستند اضافه کرد: گمرک بعنوان پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی است اما بدترین ساختمانها و امکانات را در اختیار دارد و با کمترین امکانات بیشترین خدمات را ارائه می دهند .

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به حضور رییس گمرک کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس و ارائه گزارش کامل و جامعی در مورد وظایف و مسوولیت ها و اقدامات ارزشمند این سازمان به اعضای این کمیسیون، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم وضعیت گمرک جمهوری اسلامی ایران را ارتقا دهیم و باید گمرک به دستگاههای ایکس ری و پیشرفته مجهز شود تا راحت‌تر بتوانند خدمت رسانی کنند که این موارد در اصلاح قانون بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *