امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
در جلسه شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان سیستان و بلوچستان و در حضور وزیر اقتصاد مطرح شد:

افزایش ۳٫۵ برابری درآمد گمرکات استان سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۲۱
زمان انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳ قبل از ظهر
131 بازدید

 

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان سیستان و بلوچستان، در جلسه شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد و مقدسی رئیس کل گمرک ایران برگزار گردید؛ ناظر گمرکات استان ضمن تشریح وظایف و ارائه چالش های موجود در سطح گمرکات استان پهناور سیستان و بلوچستان از افزایش بی سابقه درآمد گمرکات این استان خبر داد.

به گفته خاشی درآمد گمرکات استان در ۸ ماهه سال جاری با رشد ۳۵۹ درصدی به مبلغ ۱۵٫۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است که در تاریخ گمرکات این استان بی سابقه می باشد.

وی همچنین از افزایش صادرات قطعی گمرکات استان به میزان ۳۱درصد در ارزش و ۷۸درصد در وزن در مدت زمان یادشده خبر داد و عمده کشورهای مقصد کالاهای صادراتی را پاکستان، افغانستان، هندوستان، عراق و سایر کشورهای همسایه عنوان که خریدار انواع مصالح ساختمانی میوه و صیفی جات ایرانی بوده اند.

ناظر گمرکات استان آمار واردات قطعی را نیز افزایشی توصیف کرد به گونه‌ای که شاهد رشد ۴۰ درصدی ارزش کالاهای وارده به کشور که اغلب شامل گندم برنج و سایر کالاهای اساسی و نهادهای دامی می باشد؛ هستیم، که اغلب از کشورهای روسیه، پاکستان، فرانسه، آلمان و هندوستان به خاک ایران وارد شده اند.

خاشی در ادامه به رشد ۷۰۴ درصدی (۷ برابری) ورود مسافر به کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و افزود همچنین در همین مدت شاهد رشد ۵ برابری در مسافرین خروجی از مرزهای کشور بوده ایم که اغلب این مسافرین از سالن های مسافری گمرک در مرزهای میلک میرجاوه و ریمدان و همچنین فرودگاه زاهدان و فرودگاه چابهار تردد کرده اند.

در پایان نیز دکتر خاندوزی ضمن عرض خداقوت به تمامی همکاران شاغل در گمرکات مرزی از تلاش‌ها و زحمات کارکنان گمرک و خاشی ناظر گمرکات استان تشکر و قدردانی نمود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *